Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Plantenziektes, ongedierte en hun bestrijding

Buxusmot

<< < (2/3) > >>

Luc Gilgemyn:
Tja... al vang je er nog zo veel, er blijven er nog altijd over Mark -  ik wist overigens niet dat er twee varianten waren.  De witte zie ik hier bij valavond heel vaak rondfladderen, de donkere is mij onbekend. 
Begin september wordt het ongetwijfeld weer strijden tegen de rupsen  :'( :'(

Lily-Anne Vereecken:
Hoe zit het in 2019 bij jullie met de buxusmotten? Ik hoorde onlangs van een tuinaannemer dat nu een middel bestaat dat niet schadelijk is voor de vogels, maar waardoor de rupsen geen honger meer krijgen en dus sterven. Is alleen heel moeilijk verkrijgbaar. Wij hebben het niet meer nodig want buxus is al weg.

Bert Stegeman:
ik heb al mijn buxus in de voortuin verwijderd.
komen ook niet meer terug.
wil er iets nieuws voor terug maken.?? ??

Mark Stolk:
Mijn konijn heeft het loodje gelegd, net als alle buxus in onze straat en wijk. De weinige overgebleven buxussen zullen ook wel verdwijnen of je moet eindeloos spuiten. Het meeste gif is schadelijk voor vogels blijkt nu. Er loopt een groot onderzoek naar dode koolmezen dit voorjaar.

Jos Beeren:

--- Citaat van: Bert Stegeman op  9 mei 2019, 21:35:15 ---ik heb al mijn buxus in de voortuin verwijderd.
komen ook niet meer terug.
wil er iets nieuws voor terug maken.?? ??

--- Einde van citaat ---
Een goede vervanger is Ilex crenata , japanse hulst, Bert. Wel de gewone vorm nemen .

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie