Planten > Bloembollen-Knollen-Wortelstokken

Cyclamen 2010

<< < (47/48) > >>

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Wim Boens op 21 november 2010, 17:51:32 ---Kris, is dat een variegata vorm van C. coum of hebben de bladeren ergens onder gezeten?

--- Einde van citaat ---

Dat is inderdaad een variegate vorm Wim! Nog nooit ergens gezien, het is een spontane zaailing.


--- Citaat van: Frankie Wulleman op 21 november 2010, 14:36:08 ---Ongelooflijk dat die coums nu al bloeien. Bij mij zijn de bloemknoppen bij allen al aanwezig, maar het zal zeker nog duren tot in januari eer ze echt zullen bloeien.

--- Einde van citaat ---


Deze staan nogal warm en zuidelijk Frankie. Degene die hier in diepere schaduw staan (en ook koeler )bloemen ook nog niet. 

Kris De Raeymaeker:
Een persicum met zilver (of toch wat meer  "pewter" ?)blad die ik dit voorjaar nog meegebracht heb van Peter Moore staat nu ook volledig in blad.
De knopjes beginnen zich ook al te ontwikkelen bij de meeste persicums...

Cor van Kapel:
Bloemen heb ik er nog niet van gezien en toch staat hij al enkele jaren op deze plaats. Gisteren, toen ik op mijn buik  8) naar mijn G. elwesii lag te kijken, zag ik ook het eerste blaadje  :o van C. cilicium boven de grond komen. Ik hoop dat hij nog wat meer blad en hopelijk enige bloeivorm zal geven dit jaar. Hoewel volgens het boek van Paul Hendrikx zou de bloei net voor of gelijktijdig met het blad moeten komen, 'keep my fingers crost'  ;D!!

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Cor van Kapel op 10 december 2010, 13:13:03 ---Bloemen heb ik er nog niet van gezien en toch staat hij al enkele jaren op deze plaats. Gisteren, toen ik op mijn buik  8) naar mijn G. elwesii lag te kijken, zag ik ook het eerste blaadje  :o van C. cilicium boven de grond komen. Ik hoop dat hij nog wat meer blad en hopelijk enige bloeivorm zal geven dit jaar. Hoewel volgens het boek van Paul Hendrikx zou de bloei net voor of gelijktijdig met het blad moeten komen, 'keep my fingers crost'  ;D!!

--- Einde van citaat ---

In principe is cilicium al "fin de saison" Cor. De bloei is hier zo goed als achter de rug ,alleen nog een uitzonderlijk nakomertje her en der.
Ze bloeien bij ons net na de hederifoliums wat neerkomt op de maand september.Inderdaad het blad komt gelijktijdig mee naar boven.
Volgens mij houden ze van de rotstuin want tussen de stenen doen ze het beter als elders in onze tuin.Ik denk dat ze houden van een iets drogere situatie dan bijv hederifolium. Hopelijk halen ze hun achterstand nog op Cor maar dan zal het toch niet te koud mogen worden want dan staan ze opnieuw stil!

Cor van Kapel:
Te nat staan ze vrijwel zeker niet. Ze staan onder een grote Abies tricolor (zie dennennaalden tapijt), die houdt enerzijds veel regen tegen en neemt ook veel vocht uit de grond op. Helaas ook weinig (zon-)licht daar onder die den ???. Voorlopig heb ik nog geen betere plaats voor ze dus als ze het daar nog even willen volhouden, dan kan ik aan een betere standplaats werken. :'(

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie