Planten > Bloembollen-Knollen-Wortelstokken

Cyclamen 2010

<< < (48/48)

Kris De Raeymaeker:
Voor deze Cyclamen cilicium maak ik dus wel een uitzondering en hij krijgt wel een glasplaatje boven zijn hoofd. Hij overleeft ook zonder in mijn rotstuin maar omdat ik dit zo'n mooie bladvorm vind krijgt hij extra aandacht. Zonder dat dakje zien de bladeren er een stukje minder mooi uit in onze winters ... Deze foto is vandaag genomen ,even glasplaatje wegnemen en klik...

Frankie Wulleman:
De C. cilicium staat daar mooi geprangd tussen de stenen. Net een plant op locatie in het wild. Deze moet ik zeker ook nog eens proberen.

Frankie Wulleman:
Wie herinnert  het zich nog dat ik een tijdje geleden kwam  aandraven met een winterharde C. persicum. Welnu, na het smelten van sneeuw en ijs, ziet hij er helemaal zo hardy niet uit, integendeel. Het ware mooi geweest.
Voorlopig is het nu uitkijken naar de coums die straks zullen bloeien, die gelukkig wel hardy zijn.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 29 december 2010, 18:22:08 ---Wie herinnert  het zich nog dat ik een tijdje geleden kwam  aandraven met een winterharde C. persicum. Welnu, na het smelten van sneeuw en ijs, ziet hij er helemaal zo hardy niet uit, integendeel. Het ware mooi geweest.
Voorlopig is het nu uitkijken naar de coums die straks zullen bloeien, die gelukkig wel hardy zijn.

--- Einde van citaat ---
Het is wat ik dacht Frankie ,van persicum bestaan er nog geen echt winterharde planten. Maar let op , misschien is de knol nog niet helemaal geraakt en is hij nog niet helemaal dood ...Nu dat is dan toch maar uitstel van executie ...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie