Planten > Galanthus - Sneeuwklokjes

Belgische sneeuwklokjes

<< < (3/78) > >>

Valentin Wijnen:
Hier zijn ze dan, enkele van de eigen Belgische selecties:
Galanthus nivalis 'Grakes Yellow' (Grake was de koosnaam van mijn grootvader Gerard Schoefs)
Galanthus elwesii 'Sweet Alice' (genoemd naar mijn moeder, Alice Schoefs)
Galanthus nivalis 'Grakes Green Bells'
Galanthus nivalis 'Valentine's Day' (gevonden door mijn vrouw Melanie Schilperoord op valentijntjesdag 2004)

Als je weet hebt van nog andere 'Belgische' sneeuwklokjes dan deze hierboven vernoemd (bericht 30.12.2010), stuur dan aub een berichtje op valentinwijnen@yahoo.co.uk

Frankie Wulleman:
Mooie klokjes, Valentin!
Valentine's Day draagt mijn voorkeur, maar de Grakes Yellow mag er ook wezen. Is het een goede groeier?

Lina Hesseling:
Ik ben helemaal weg van G. 'Green Bell's', maar G. 'Valentine's Day' is ook erg mooi.  :P Wat is er nog veel moois om te verzamelen. Hoe lang heb je deze selecties al?

Lina Hesseling:
Sorry, ik bedoel G. 'Grakes Green Bell's'.

Valentin Wijnen:
Galanthus nivalis 'Grakes Yellow' is een goeie groeier, heel gezond. Maar ja, toen ik het vond, was het amper één bolletje. Eer je dan een partijtje hebt opgekweekt....Ik vermoed trouwens dat er een hybridekarakter in zit. Zeker als ik het vergelijk met 'Primrose Warburg' bv, moet deze zeker niet onder doen!
Galanthus nivalis 'Grakes Green Bells' is gezond maar moeilijker. Moeiljker ,omdat ze minder snel vermenigvuldigen maar dat hebben vele virescente sneeuwklokjes. Van "Cowhouse Green" wordt bv. ook vermeld dat het 'careful cultivation needs' (Mc Kenzie)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie