Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Alles over vermeerderen

Stekken van Daphnes

<< < (6/10) > >>

Rudi Berthels:
En een zeer gemakkelijke aflegger is ook Daphne blagayana

Theo Stronks:

--- Citaat van: Rudi Berthels op  1 oktober 2020, 08:53:43 ---Twee soorten, de Daphne arbuscula en de Daphne sericea lukken vrij goed bij afleggen. Ik denk dat daphne x susannae zich ook gemakkelijk laat afleggen.

--- Einde van citaat ---
Inderdaad Rudi,bij Daphne arbuscula is mij dat ook wel eens gelukt.

Ger van den Beuken:
De stek resultaten dit jaar zijn ronduit catastrofaal te noemen.  Had hierover langdurig contact met Cyril Lafong uit Schotland. Stilaan zijn we tot de conclusie dat onze warme zomer funest was voor dit stek drama, duidelijk omdat in Schotland de resultaten prima waren. Het klimaat in Schotland met gematigde temperaturen is niet te vergelijken met ons warme landklimaat. Dit zijn dus hoogstwaarschijnlijk onze problemen. Uitzonderingen waren wel D. rosulata, modesta, gemmata en gemmata x calcicola met redelijke beworteling.

Herman Mylemans:
Ik heb van Herman Laporte gehoord dat het stekken van Daphne, ondanks de warme zomer, toch redelijk gelukt was!

Rudi Berthels:
Ja, redelijk gelukt maar toch minder slaagkansen dan andere jaren met die warmte. Wat zeer goed meevalt is dat ge u stekken plaatst onder melkplastiek ( geen doorschijnende  witte plastiek).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie