Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Planten gezocht of aangeboden

Isophysis en Herpolirion

<< < (2/2)

Wim Boens:

--- Citaat van: Luc Scheldeman op 12 februari 2011, 20:09:28 ---Beide geslachten zijn mij totaal onbekend.
Wellicht zijn ze niet zo goed in te passen in de groeicyclus van N-Europese soorten ?

--- Einde van citaat ---

Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Ik neem aan dat ze uit zaad zich automatisch aanpassen aan de groeicyclus van de noordelijke hemisfeer.
Ik heb al rotsplanten uit Nieuw-Zeeland en Australië ontvangen die zich na één jaar ook aangepast hadden aan onze groeiomstandigheden.
En ook Massonia uit zaad bvb past zich uitstekend aan aan onze groeicyclus. Of bedoel je iets anders?

Nu, after all is het gewoon een experiment, ik zit met een ruw idee om iets te proberen met Nieuw-Zeelandse en Tasmaanse planten.

Peter Verschelde:
wim,
ik heb toevallig contact met iemand uit nieuwzeeland en ze zal me nog zaden toesturen,ik steek mijn licht eens op voor uw zaden of planten maar nu is het er nog nazomer.
groeten peter

Wim Boens:

--- Citaat van: Peter Verschelde op 15 februari 2011, 20:34:22 ---wim,
ik heb toevallig contact met iemand uit nieuwzeeland en ze zal me nog zaden toesturen,ik steek mijn licht eens op voor uw zaden of planten maar nu is het er nog nazomer.
groeten peter

--- Einde van citaat ---

Hallo Peter,

dat zou heel fijn zijn. Alleszins van harte bedankt om eens te vragen.

Peter Verschelde:
wim, ik heb antwoord gekregen en het blijkt dat herpolirion n/z vooral voorkomt op tasmanie en niet waar zij woont on nieuwzeeland omdat het
klimaat er te zacht en te nat is zegt ze.
het was het proberen waard,succes verder.
peter

Wim Boens:

--- Citaat van: Peter Verschelde op 16 februari 2011, 09:42:49 ---wim, ik heb antwoord gekregen en het blijkt dat herpolirion n/z vooral voorkomt op tasmanie en niet waar zij woont on nieuwzeeland omdat het
klimaat er te zacht en te nat is zegt ze.
het was het proberen waard,succes verder.
peter

--- Einde van citaat ---

Peter,

toch bedankt om het te vragen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie