Planten > Galanthus - Sneeuwklokjes

Galanthus boeken ea.

<< < (11/11)

Lina Hesseling:
In de herfst verschijnt in Europa het nieuwe sneeuwklokjesboek 'A plant lover's guide to Snowdrops' van Naomi Slade. Het verschijnt in Association with Kew.

Ik heb het al kunnen aanschaffen omdat het in Amerika eerder verschijnt en ik daar bij mijn kinderen ben. Het is een prettig boek naar mijn mening. Ik heb het nog niet helemaal kunnen lezen, maar het bevat een behoorlijk uitgebreid hoofdstuk over Designing with the milk flower. Echt een mooi stuk over goede buurplanten voor onze geliefde sneeuwklokjes.

Verder een hoofdstuk over de kenmerken van sneeuwklokjes.
Een hoofstuk met grote foto's en beschrijvingen van een behoorlijk aantal verschillende sneeuwklokjes. Welliswaar zijn dit niet de meest bijzondere, maar wel de soorten die algemeen verkrijgbaar zijn.
Een hoofdstuk over het planten en vermeerderen van sneeuwklokjes.
Dan gaat het verder met een hoofdstuk over waar je de sneeuwklokjes zoal kunt bekijken. Compleet met adressen, telefoonnummers en web-sites. En dan in Engeland, Belgie, de V.S. , Ierland, Nederland, Schotland, Wales en Noord Ierland.
Verder uitgebreide informatie over sneeuwklokjesreizen en evenementen.
En dan natuurlijk nog ......... waar je ze kunt kopen.
En die lijst van verkoopadressen is echt goed en compleet.

Wat mij betreft een aanrader dus voor de sneeuwklokjes liefhebber. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Lina.

Marc Coolens:
Gezien op www.srg dat er een nieuw sneeuwklokjesboek uit is. Een cadeautip !!
titel:   Some snowdrops
auteur : Anne C. Repnow
Engelstalig 25 euro te bestellen bij Amazon Duitsland

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie