Planten > Orchidaceae

Epipactis

<< < (2/15) > >>

Frankie Wulleman:
Als ik het goed voor heb heeft Wim deze soort staan in zijn turfmoerasje, is het niet, Wim? Het is ook deze soort die inheems in onze Hoge Venen.

Cor van Kapel:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 19 juni 2011, 09:07:37 ---Als ik het goed voor heb heeft Wim deze soort staan in zijn turfmoerasje, is het niet, Wim? Het is ook deze soort die inheems in onze Hoge Venen.

--- Einde van citaat ---
Ik ben Wim niet :-X maar het is een soort die zich van nature graag op een moerassige standplaats vestigd. Daar komt hij dan meestal groepsgewijs voor omdat er vegetatieve vermeerdering plaatsvind. Hoewel niet erg variabel zijn er toch twaalf vormen van beschreven waarvan vijf kleurvormen. Dus verzamelen maar. Winterhardheid kan ook geen probleem zijn want hij komt voor van Jamtland en Oost-Siberie tot Griekenland. Hoogte tussen de 10 en 60 cm. Deze wijsheid ::) heb ik natuurlijk van Landwehr geleend ;D.

Wim Boens:
Ik heb hier inderdaad de moeraswespenorchis in mijn turfmoerasje staan. Hierbij twee foto's van vandaag, ze beginnen net te bloeien.

Ook nog een foto van Epipactis gigantea, die hier nu in bloei staat! (En heb net op de foto gezien dat er bladluizen op zitten  >:( >:()

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Wim Boens op 19 juni 2011, 15:01:28 ---
(En heb net op de foto gezien dat er bladluizen op zitten  >:( >:()

--- Einde van citaat ---

Haal maar uwen tweeloop boven Wim !

Lily-Anne Vereecken:
Bedankt voor de info - mijn moerasje zal nog te klein zijn binnenkort
nu maar hopen dat ik ze kan vinden
groetjes
Lily-Anne

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie