Planten > Bloembollen-Knollen-Wortelstokken

Tulpen 2010

<< < (2/21) > >>

Frankie Wulleman:
Inderdaad Luc, dat is hem. En ik denk ook dat dit de beste manier is om hem te telen:nl. hem voor de zomer uitgraven. Met verschillende tulpen ben ik aan het experimenteren en sommige soorten kunnen toch vast blijven staan zoals bijvoorbeeld de Tulipa batalanihybrides die wat later bloeien.

Wim Boens:
Frankie en Luc, die Tulipa pulchella violacaea ziet er heel leuk uit. Ik heb ook enkele kleine tulpjes die in een trog buiten blijven. Ze staan wel in de volle zon en blijven in de zomer redelijk droog. Met name Tulipa hageri ‘Little beauty’ en Tulipa pulchella caerula en ze lijken het toch wel goed te doen. Foto's volgen wel binnen enkele weken.

Frankie Wulleman:
We zien  er naar uit, Wim.

Luc Gilgemyn:
De batalini's laat ik ook staan Frankie, die vermeerderen makkelijker op die manier - je kan niet elk jaar de hele tuin uitgraven...  ;D
Ik doe dit met een aantal (meestal botanische) soorten, het voordeel van het uitgraven is dat je de jonge zijbollen kunt losmaken en ik heb de indruk dat dit de vermeerdering bevordert.
Op de plaats waar ik na hun bloei de tulpen uitgraaf, graaf ik dan potten met Rhodohypoxis in, zo heb ik twee maal bloei op dezelfde plaats  ;)  Dat wordt later op het seizoen nog wel duidelijker.

Frankie Wulleman:
Da's een interessante tip, Luc, zo had ik het nog niet bezien.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie