Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > In en rond onze rotstuinen

Dieren in de (rots)tuin

<< < (180/185) > >>

Bert Stegeman:
zekers prachtig

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  2 mei 2021, 13:36:55 ---Eindelijk goede foto's gemaakt van de de grote bonte specht. In de zon, zodat zijn rood goed is te zien en van dichtbij zonder dat hij meteen wegvliegt, want superschuw. Wat pindakaas vermag.

--- Einde van citaat ---

Een van onze mooiste inheemse vogels! Prachtige opname, Gerrit!

Bert Stegeman:
liefde in de tuin :-*

Kris De Raeymaeker:
Nog een nuttige bezoeker in de tuin ....

Jeroen van Berkom:
Wij hebben sinds vorige zomer deze salamanders in onze rotstuin bivakkeren. Onze achtertuin grenst aan een sloot (welke uitmondt in een vijver) dus wellicht vormt dat de verklaring voor de aanwezigheid van deze diertjes. Vorig jaar kwam ik er per toeval één tegen bij het opliften van een steen, maar nu vind ik ze ook aan bij de voorkant van het huis tussen tufsteenbroodjes (aan die kan is er geen waterpartij overigens) en tussen de stenen van een crevicedeel. Bijgaande foto's zijn van een koppeltje overigens, maar zijn genomen in de avond zodat slechts 1 van de salamanders zichtbaar is. Ze hebben schijnbaar een mooi nestje tussen de stenen gemaakt want ik zie ze telkens op dezelfde plaats in de crevice weer verdwijnen. Dat deel wordt dan dus niet beplant  -2(
1 van de salamanders mits overigens een deel van zijn staart maar die schijnen weer aan te groeien...
Weet iemand overigens welke soort salamanders dit zijn?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie