Planten > Bloembollen-Knollen-Wortelstokken

Diverse bloembollen 2012

(1/111) > >>

Kris De Raeymaeker:
Toen ik deze soort kocht droeg hij het label : Ipheion sellowianum . Later las ik ergens dat hij Nothoscordum sellowianum moest heten maar als je gaat kijken op de checklist van Kew dan is het tegenwoordig Tristagma sellowianum. Wat een lijst aan namen....Gelukkig is hij veel makkelijker in cultuur dan dat de identificatie is. ;D
De gesloten bloemen doen denken aan Crocus-bloemen.

Frankie Wulleman:
Wat een mooi ding, Kris, vertel daar eens wat meer over.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 17 januari 2012, 21:13:26 ---Wat een mooi ding, Kris, vertel daar eens wat meer over.

--- Einde van citaat ---

Is familie van de bekende Tristagma (nog steeds bekend als Ipheion)uniflorum die we ook in onze tuinen tegenkomen.
Deze gele groeit en bloeit hier in de winter (soms al vanaf het najaar )wat zijn afkomst (Zuid Amerika )verraad. Heel gemakkelijk in pot , maar ik weet niet of hij buiten kan bij ons (nog niet geprobeerd)Maakt een bosje grasachtig loof waardoor het soms moeilijk is om de bloemen te fotograferen ...

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 januari 2012, 21:53:24 ---
--- Citaat van: Frankie Wulleman op 17 januari 2012, 21:13:26 ---Wat een mooi ding, Kris, vertel daar eens wat meer over.

--- Einde van citaat ---

Is familie van de bekende Tristagma (nog steeds bekend als Ipheion)uniflorum die we ook in onze tuinen tegenkomen.
Deze gele groeit en bloeit hier in de winter (soms al vanaf het najaar )wat zijn afkomst (Zuid Amerika )verraad. Heel gemakkelijk in pot , maar ik weet niet of hij buiten kan bij ons (nog niet geprobeerd)Maakt een bosje grasachtig loof waardoor het soms moeilijk is om de bloemen te fotograferen ...

--- Einde van citaat ---

Is hij eigenlijk wel winterhard, Kris, komt hij uit het laagland of vanop hoger gelegen plaatsen? Wenst hij een droge zomerrust of niet?

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 17 januari 2012, 22:04:44 ---Is hij eigenlijk wel winterhard, Kris, komt hij uit het laagland of vanop hoger gelegen plaatsen? Wenst hij een droge zomerrust of niet?

--- Einde van citaat ---
Een droge zomerrust krijgt hij alleszins hier Frankie . In de kas vriest het hier al eens een paar graden maar hoever hij kan weet ik niet ...Ik heb geen weet van experimenten buiten ...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie