Planten > Orchidaceae

Cypripedium

<< < (123/131) > >>

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Harry Jans op 24 mei 2020, 13:50:16 ---Enkele Cypripediums zijn in de tuin alweer uitgebloeid, toch zijn er enkele die wat later bloeien.
Anderen zitten zelfs nog in knop.
Hieronder enkele hybriden waarbij zeker ook Cyp. fasciolatum bloed zit (grote bloemen!) eerste 3.

--- Einde van citaat ---

Iets zegt me dat je van Cypripedium houdt, Harry !  ))4   -2(  Stuk voor stuk prachtige planten overigens !

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Harry Jans op 24 mei 2020, 13:50:16 ---Enkele Cypripediums zijn in de tuin alweer uitgebloeid, toch zijn er enkele die wat later bloeien.
Anderen zitten zelfs nog in knop.
Hieronder enkele hybriden waarbij zeker ook Cyp. fasciolatum bloed zit (grote bloemen!) eerste 3.

--- Einde van citaat ---

Heel mooi Harry !

Harry Jans:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 24 mei 2020, 17:30:11 ---
--- Citaat van: Harry Jans op 24 mei 2020, 13:50:16 ---Enkele Cypripediums zijn in de tuin alweer uitgebloeid, toch zijn er enkele die wat later bloeien.
Anderen zitten zelfs nog in knop.
Hieronder enkele hybriden waarbij zeker ook Cyp. fasciolatum bloed zit (grote bloemen!) eerste 3.

--- Einde van citaat ---

Iets zegt me dat je van Cypripedium houdt, Harry !  ))4   -2(  Stuk voor stuk prachtige planten overigens !

--- Einde van citaat ---

Luc, je hebt gelijk! Als je ze in de natuur in China hebt gezien kun je er niet meer omheen, dan wil je ze ook in je tuin proberen.

Theo Stronks:

--- Citaat van: Harry Jans op 24 mei 2020, 13:50:16 ---Enkele Cypripediums zijn in de tuin alweer uitgebloeid, toch zijn er enkele die wat later bloeien.
Anderen zitten zelfs nog in knop.
Hieronder enkele hybriden waarbij zeker ook Cyp. fasciolatum bloed zit (grote bloemen!) eerste 3.

--- Einde van citaat ---
Een en al pracht Harry,groot compliment ((14

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Harry Jans op 13 mei 2020, 19:24:41 ---Cypripedium ventricosum (mooie korte vorm)
Cyp. hybride (lijkt op C.calceolus)
Cyp. hybride (donker roze)
Cyp. hybride

--- Einde van citaat ---

Prachtige planten, Harry. In welk soort medium cultiveer je ze? Wat is de positie t.o.v. de zon? Te warm is ook niet goed voor ze, dacht ik?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie