Planten > Succulenten, cactussen, caudiciformen, Bromeliaceae

winterharde cactussen

<< < (3/55) > >>

Wim Boens:
Ik ben geen echte cactuskenner. Ik had gewoon een grote trog over en ik wist niet goed met wat ze te vullen dus dan dacht ik om maar eens te experimenteren met winterharde cactussen en daar ik Opuntia's niet zo leuk vond heb ik maar andere soorten geprobeerd.

De eerste foto is van de trog die ik 3 jaar geleden gevuld heb. Deze staat buiten tegen een zuidmuur en wordt nooit overdekt.

De tweede foto is van een cactus (Escobaria missouriensis var. asperispina) uit een andere trog die ik dit jaar gevuld heb omdat de eerst zo goed gelukt was en het echt wel niet moeilijk is om deze planten te houden (je moet ze bvb nooit water geven  ;D)

Frankie Wulleman:
Ik ken ook helemaal niks van cactussen. Wat niet wil zeggen dat ik er geen bewondering voor kan opbrengen. Is die mooie Escobaria echt winterhard?

Wim Boens:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 29 mei 2010, 19:07:43 ---Ik ken ook helemaal niks van cactussen. Wat niet wil zeggen dat ik er geen bewondering voor kan opbrengen. Is die mooie Escobaria echt winterhard?

--- Einde van citaat ---

Ik hoop het, hij staat pas sinds dit jaar buiten, de soorten waarvan ik zeker ben dat ze winterhard zijn, zijn de volgende:
Echinocereus baileyi
Echinocereus coccineus
Echinocereus triglochidiatus
Echinocereus viridiflorus
Escobaria vivipara
en Maihuenia poeppigii

deze zes kun je zien in de eerste foto, ze staan zoals al eerder gezegd al drie jaar in de regen, de sneeuw en bij temperaturen zoals vorige winter onbeschermd buiten in een grote trog in puur rijnzand. 

Dit jaar heb ik in een andere trog de volgende zes buiten gezet:

Echinocereus lloydii
Echinofossulocactus erectocentrus
Escobaria missourienis var. asperispina
Glandulicactus uncinatus
Homalocephala texensis
en Notocactus mammulosus

hopelijk doen ze het even goed.

Wim Boens:
Nog een cactus buiten in bloei:

Echinocereus baileyi

Frankie Wulleman:
Zeer mooi, Wim, en dat zomaar buiten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie