Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Een eerste Erythronium voor dit seizoen !Dit is Erythronium "Margaret Matthew" (jaja, de wederhelft van Brian Matthew) - een hybride van E. revolutum met een onbekende andere soort.Het is een recente aanwinst die nog een plekje in de tuin moet krijgen !
Een schaduwplant met heel mooi jong loof...weet er iemand welke soort dit is?Olsynium douglasii 'Album', niet echt een schaduwplant maar groeit hier toch in de halfschaduw.En ook nog een groepje Pulmonaria officinalis
Citaat van: Wim Boens op 15 maart 2011, 13:31:18Een schaduwplant met heel mooi jong loof...weet er iemand welke soort dit is?Olsynium douglasii 'Album', niet echt een schaduwplant maar groeit hier toch in de halfschaduw.En ook nog een groepje Pulmonaria officinalisDat loof komt mij enigszins bekend voor...denk ik, misschien een dicentra?Mooi groepje pulmonaria, Wim.
Citaat van: Frankie Wulleman op 15 maart 2011, 21:51:14Citaat van: Wim Boens op 15 maart 2011, 13:31:18Een schaduwplant met heel mooi jong loof...weet er iemand welke soort dit is?Olsynium douglasii 'Album', niet echt een schaduwplant maar groeit hier toch in de halfschaduw.En ook nog een groepje Pulmonaria officinalisDat loof komt mij enigszins bekend voor...denk ik, misschien een dicentra?Mooi groepje pulmonaria, Wim.Frankie, je bent al halfweg . Het is inderdaad een Dicentra, maar welke soort?
En we hebben een winnaar Het is inderdaad Dicentra cucullaria...goed gevonden, Pim.