Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Citaat van: Luc Gilgemyn op 3 april 2021, 11:44:23Citaat van: Theo Stronks op 2 april 2021, 18:35:12Wie herkent deze bloem?Zonder zicht op het blad niet eenvoudig Theo... maar ja, daarom is het een kwisvraag natuurlijk ! Zo te zien een Anemoon.Doet mij denken aan Anemone pavonina, maar daarvoor heeft hij te veel en te smalle petalen denk ik.... mijn gok : Anemone hortensis (een soort die je heel zelden aangeboden ziet) ?Als je met alles zo goed gokt Luc,antwoord is goed.Wordt inderdaad nauwelijks aangeboden, is geen flinke groeier.Staat hier nu ruim 3 jaar en heeft dit jaar 2 bloemen.
Citaat van: Theo Stronks op 2 april 2021, 18:35:12Wie herkent deze bloem?Zonder zicht op het blad niet eenvoudig Theo... maar ja, daarom is het een kwisvraag natuurlijk ! Zo te zien een Anemoon.Doet mij denken aan Anemone pavonina, maar daarvoor heeft hij te veel en te smalle petalen denk ik.... mijn gok : Anemone hortensis (een soort die je heel zelden aangeboden ziet) ?
Wie herkent deze bloem?
Hoe noemt men dit natuurfenomeen?
Lang geleden ....weet iemand wat dit groene dotje in het midden van de foto is ?
Een knopje van een primula soort?
Misschien Eranthis bloempje Kris?
hmmm... veel vroeger Toen de dieren nog spraken Kris ?? Een knop zo te zien... maar waarvan ?? Ik moet passen.
Citaat van: Luc Gilgemyn op 18 januari 2024, 15:23:19hmmm... veel vroeger Toen de dieren nog spraken Kris ?? Een knop zo te zien... maar waarvan ?? Ik moet passen. Een knop ...ja ....maar geen bloemknop ....
Toch nog eens proberen.... één of andere orchidee die het hoofd boven steekt ?? Een Ophrys...