Sternbergia

Gestart door Frankie Wulleman, 22 januari 2011, 14:56:15

Vorige topic - Volgende topic

Herman Mylemans

Citaat van: Danny Bonnez op 19 januari 2026, 17:50:36Sternbergia candida komt ook al in bloei
Danny, die is wel mooi! Kan die buiten staan zonder bescherming?
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Luc Scheldeman

Citaat van: Danny Bonnez op 19 januari 2026, 17:50:36Sternbergia candida komt ook al in bloei
Mooi.  Ik vind deze een wat moeilijkere bloeier
Torhout, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Wow  :o  :o  ((3  ((3  Heel knap Danny !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Scheldeman op 19 januari 2026, 19:35:08Mooi.  Ik vind deze een wat moeilijkere bloeier
Ik heb dezelfde ervaring Luc ! Ben ook al een paar jaren aan het proberen deze in bloei te krijgen...
Maar bij Danny staat hij gewoon buiten , dus die van ons onder glas staan misschien te warm in de winter? Ik heb er vorige herfst ook eentje buiten geplant, ik zie al loof maar voorlopig nog geen bloemknop.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Danny Bonnez

Merci voor de complimenten ,

Deze plant staat hier 3 jaar in mijn bollenbed en bloeit nu voor het tweede jaar op rij . Staat hier heel zonnig tegen een zuidmuur maar wel onbeschermd tenzij het heel hard zou vriezen . Op deze plaats doen alle sternies het goed , staat gewoon naast S. greuteriana .
Ieper , West-Vlaanderen