Irissen in 2025

Gestart door Luc Scheldeman, 4 januari 2025, 12:57:18

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 11 maart 2025, 11:27:26Met heel veel dank aan Vangelis ! Iris unguicularis ssp. carica...
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 26 maart 2025, 20:21:19Een tweede bloem opende zich vandaag .........,
Twee keer bloei in hetzelfde jaar ...in een gans andere periode weliswaar. Ondertussen vernomen van Vangelis dat deze  Iris unguicularis ssp. angustifolia moet noemen ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Scheldeman

De eerste irisbloem van het nieuwe bloeiseizoen is een feit.
Totaal onverwacht krijg ik vandaag een bloem waar ik de afgelopen dagen zelfs geen knop had gespot.
Iris reticulata uit Iran.
Torhout, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 19 december 2025, 17:48:46Het valt me op dat Iris planifolia schijnbaar geen slechte groeier is ondanks dat het een Juno Iris betreft ...
Verzameld in Spanje in het najaar van 2022. Gezaaid winter 2022. Gekiemd in 2023 + 2024 . En zo staan ze er vandaag bij ....   

Ziet er veelbelovend uit Kris  ((3
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Scheldeman op 23 december 2025, 17:39:41De eerste irisbloem van het nieuwe bloeiseizoen is een feit.
Totaal onverwacht krijg ik vandaag een bloem waar ik de afgelopen dagen zelfs geen knop had gespot.

De lente is ook al begonnen in uw tuin Luc , knappe Iris !  3))
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Luc Scheldeman op 23 december 2025, 17:39:41De eerste irisbloem van het nieuwe bloeiseizoen is een feit.

Een aangename en prachtige verrassing!
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Heel knappe vorm Luc !!!  6))

Luc Scheldeman

Ondanks het koude en natte weer komen er zelfs buiten al Iris reticulata in bloei.
Torhout, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Scheldeman op 31 december 2025, 12:07:28Ondanks het koude en natte weer komen er zelfs buiten al Iris reticulata in bloei.

Een kleintje zo te zien Luc...wel heel mooi . Een natuurvorm ?
Zo vroeg , hier nog niks , nada en Rien du tout ...

Luc Scheldeman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 31 december 2025, 12:15:30
Citaat van: Luc Scheldeman op 31 december 2025, 12:07:28Ondanks het koude en natte weer komen er zelfs buiten al Iris reticulata in bloei.

Een kleintje zo te zien Luc...wel heel mooi . Een natuurvorm ?
Zo vroeg , hier nog niks , nada en Rien du tout ...
Eén van de cultivars die wat dichter tegen het huis staat.
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Dit is wel een natuurvorm die vandaag open staat. Iris reticulata uit Jalilabad Azerbaijan
Ik vind hiervan dat de natuur het duidelijk beter doet dan de kwekers met hun cultivars.
Torhout, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Scheldeman op 31 december 2025, 14:50:32Dit is wel een natuurvorm die vandaag open staat. Iris reticulata uit Jalilabad Azerbaijan
Ik vind hiervan dat de natuur het duidelijk beter doet dan de kwekers met hun cultivars.

Amai Luc ,kwijl , kwijl ..... :o  :o Prachtig en ik ben het met je eens ...

Danny Bonnez

knap Luc , hebben het duidelijk naar hun zin in uw tuin !  ((3
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Scheldeman op 31 december 2025, 14:50:32Dit is wel een natuurvorm die vandaag open staat. Iris reticulata uit Jalilabad Azerbaijan

-2(  -2(  , ja is zeker heel knap !!
Ieper , West-Vlaanderen