Tulpen in 2026

Gestart door Kris De Raeymaeker, 4 januari 2026, 19:08:35

Vorige topic - Volgende topic

Luc Scheldeman

Stilaan komt er wat bloei aan.
Tulipa kolpakowskiana uit Kyrgystan
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Tulipa albertii in één van de mogelijke kleurcombinaties
Torhout, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Scheldeman op  5 februari 2026, 18:05:08Stilaan komt er wat bloei aan.
Tulipa kolpakowskiana uit Kyrgystan

Dat is een echt kleintje Luc , maar ik vind ze wel prachtig ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Een eerste bloem bij Tulipa dasystemon...een vroege vorm.(heb ook nog een later bloeiende kloon) Zoals ik ze graag heb , bloemen vlak op de grond.
En gewoon buiten , onbeschut .

Luc Scheldeman

Hier staat nu ook Tulipa jacquesii uit Kyrgistan in bloei.
De bloemstengels zijn ondertussen uitgegroeid maar alles lijkt toch hoger dan bij Kris, oorzaak een rijk groeimedium of wat te donker in de koude bak (?)
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Tulipa brachystemon in de startblokken. In de komende dagen groeit deze nog flink uit.
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Nog een collectie uit Kazakhstan - Tulipa orthopoda
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  8 februari 2026, 09:23:51Een eerste bloem bij Tulipa dasystemon...een vroege vorm.(heb ook nog een later bloeiende kloon) Zoals ik ze graag heb , bloemen vlak op de grond.
Alle collecties van Tulipa dasystemon zijn hier pas begonnen of zelfs nog niet boven. Deze is dan wel héél vroeg...
Torhout, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Scheldeman op 13 februari 2026, 09:53:04Hier staat nu ook Tulipa jacquesii uit Kyrgistan in bloei.
De bloemstengels zijn ondertussen uitgegroeid maar alles lijkt toch hoger dan bij Kris, oorzaak een rijk groeimedium of wat te donker in de koude bak (?)
Ik vermoed dat ze buiten inderdaad toch nog meer licht ontvangen (ongefilterd licht) maar dat ze daar ook kouder staan omdat alle bescherming wegvalt ...Ik denk aan die 2 factoren Luc ...

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  8 februari 2026, 09:23:51Een eerste bloem bij Tulipa dasystemon...een vroege vorm.(heb ook nog een later bloeiende kloon) Zoals ik ze graag heb , bloemen vlak op de grond.
Citaat van: Luc Scheldeman op 13 februari 2026, 09:58:46Alle collecties van Tulipa dasystemon zijn hier pas begonnen of zelfs nog niet boven. Deze is dan wel héél vroeg...
Deze clone is altijd vroeg ...zo ontving  ik hem ook van Sjaak ...Op een andere clone staat "laat" ...

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Scheldeman op 13 februari 2026, 09:55:04Tulipa brachystemon in de startblokken. In de komende dagen groeit deze nog flink uit.

Van mij mag hij zo blijven Luc ...ik vind die lage tulpjes het mooiste ..

Luc Scheldeman

Tulipa brachystemon is ondertussen verder ontwikkeld
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Tulipa orthopoda uit Kazakhstan
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Een vrij recent beschreven tulp uit Kyrgistan : Tulipa pseudoferganica
Torhout, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Scheldeman op 24 februari 2026, 11:05:47Tulipa brachystemon is ondertussen verder ontwikkeld
Schitterend Luc , wat een mooie compacte soort ...Nooit eerder van gehoord trouwens .