Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Tuinproblemen en hun oplossingen (?) Natuurfenomenen ea.

Regen!

(1/9) > >>

Wim Boens:
Daarnet een onweersbuitje gepasseerd, 28 l/m² op 7 minuten...gevolg...voor de eerste keer water op bezoek door de achterdeur (gelukkig niet te veel)  ))8  ))8 Ik heb liever ander bezoek....

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Wim Boens op  7 juni 2014, 20:11:38 ---Daarnet een onweersbuitje gepasseerd, 28 l/m² op 7 minuten...gevolg...voor de eerste keer water op bezoek door de achterdeur (gelukkig niet te veel)  ))8  ))8 Ik heb liever ander bezoek....

--- Einde van citaat ---

Poeh ....hopelijk niet te veel schade Wim. Ik ken de situatie van een paar jaar terug ......Toen was de vijver plots zo groot als de tuin ,de rotstuin een stuk lager en die lag helemaal in het water. De straat was een riviertje geworden en het water werd tenslotte onder hoge druk binnen gespoten in de veranda via de afvoerbuizen. Akelig was dat. 
Sinds die dag heb ik redelijk wat angst gekregen van onweders......Net is gekeken en op de buienradar geven ze rond 21.30h ook van die toestanden in onze regio. Terwijl ik dat schrijf hoor ik de eerste druppels op de veranda tokkelen. Fingers crossed......Die extremen van de laatste jaren boezemen toch wel angst in .......   

Vandaag waren wij in Nederland (in de buurt van Aalsmeer) en daar hadden we deze middag al een gezapig en onschuldig buitje.

Wim Boens:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op  7 juni 2014, 21:10:35 ---Poeh ....hopelijk niet te veel schade Wim. Ik ken de situatie van een paar jaar terug ......Toen was de vijver plots zo groot als de tuin ,de rotstuin een stuk lager en die lag helemaal in het water. De straat was een riviertje geworden en het water werd tenslotte onder hoge druk binnen gespoten in de veranda via de afvoerbuizen. Akelig was dat. 
Sinds die dag heb ik redelijk wat angst gekregen van onweders......Net is gekeken en op de buienradar geven ze rond 21.30h ook van die toestanden in onze regio. Terwijl ik dat schrijf hoor ik de eerste druppels op de veranda tokkelen. Fingers crossed......Die extremen van de laatste jaren boezemen toch wel angst in .......   

Vandaag waren wij in Nederland (in de buurt van Aalsmeer) en daar hadden we deze middag al een gezapig en onschuldig buitje.

--- Einde van citaat ---

Nee, gelukkig valt het mee....1 minuut langer en het was veel erger geweest...de gracht stroomde al over en het water liep het gazon op....geen noemenswaardige schade behalve wat weggespoelde schors op de paadjes....ons klimaat heeft de laatste tijd idd wel wat extreme trekjes  ))4

Lily-Anne Vereecken:
Gelukkig valt het bij jullie nog mee met het onweer . We hebben hier ook de buienradar vaak bekeken en de onweren zijn tot hiertoe mooi naast ons voorbij gegaan . Geen druppel water ! Gelukkig maar, want zoals deze avond  in Brussel, tijdens de voetbal , hoeft het voor mij zeker niet.

Ruben Billiet:
Wim,
Hopelijk hebben jullie niet teveel schade na het wegtrekken van het water.
Ik heb gezien dat ze het gemeentelijk rampenplan hebben afgekondigd in Wingene. Hagel de grote van golfballen! Echt gek. Hopelijk waren jullie van deze gespaard...
Hier is Oostrozebeke,nauwelijks 15km vandaan heeft het geen druppel geregend tot op heden!
Da natuur slaat op hol!
Courage makker ! Mocht je hulp kunnen gebruiken roep gerust!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie