Auteur Topic: NRV voorjaarsverkoopdag botanische tuin Utrecht 16 april 2016  (gelezen 1313 keer)

Martijn Emsbroek

  • Junior
  • **
  • Berichten: 122
NRV voorjaarsverkoopdag botanische tuin Utrecht 16 april 2016
« Gepost op: 23 april 2016, 22:19:41 »
op 16 april ben ik met mijn gezin naar de voorjaarsverkoopdag geweest, georganiseerd door de Nederlandse rotsplanten vereniging in de botanische tuin Utrecht. het was een beetje een kille dag met af en toe een bui maar ook af en toe een mager zonnetje. Het was een geslaagde dag. ik heb er een paar Daphne soorten weten te  bemachtigen. Verder ook een paar primula's en een saxifraga Aritioides. verder een soort compact engels gras en wat kussenvormige mossen.

ik heb een paar foto's gemaakt van de rotstuin aldaar

Martijn Emsbroek

  • Junior
  • **
  • Berichten: 122
Re: NRV voorjaarsverkoopdag botanische tuin Utrecht 16 april 2016
« Reactie #1 Gepost op: 23 april 2016, 22:22:25 »
Er zijn mooie dingen te zien. vooral de Daphne in de trog op de laatste foto's vind ik mooi. Eigenlijk waren we net te vroeg in het jaar. veel planten waren nog niet zo ver in bloei.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: NRV voorjaarsverkoopdag botanische tuin Utrecht 16 april 2016
« Reactie #2 Gepost op: 24 april 2016, 09:54:24 »
Dank voor de beelden Martijn !  ((4

Het was inderdaad weer meer dan de moeite waard !  Eigenlijk een dag die geen enkele rechtgeaarde rotsplanten fanaat zou mogen missen.  Nergens is de diversiteit van aangeboden rotsplanten op één dag zo groot in de Benelux !  Met dank aan de NRV uiteraard !

De prachtige rotstuin is natuurlijk een fantastische bonus voor elke bezoeker van de Uithof !  ((14

Harelbeke-West-Vlaanderen