Planten > Bloembollen-Knollen-Wortelstokken

Narcissus 2011

(1/21) > >>

Luc Scheldeman:
Kris,
Ik zie dat je in "bloei januari 2011" een foto geplaatst hebt van Narcissus romieuxii "Julia Jane".

Herinner je je nog dat we vorig jaar in topic "Narcissus 2010 - post 19&20" reeds bekeken hebben hoe de kloon "Julia Jane" er moet uitzien ? Een typisch kenmerk zijn de platte tot licht teruggeslagen bloemblaadjes die een golvende rand hebben, en die zie ik op jou foto niet. Wellicht heb je zaailingen te pakken die eigenlijk de kloonnaam niet mogen dragen.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Luc Scheldeman op  9 januari 2011, 13:41:05 ---Kris,
Ik zie dat je in "bloei januari 2011" een foto geplaatst hebt van Narcissus romieuxii "Julia Jane".
Herinner je je nog dat we vorig jaar in topic "Narcissus 2010 - post 19&20" reeds bekeken hebben hoe de kloon "Julia Jane" er moet uitzien ? Een typisch kenmerk zijn de platte tot licht teruggeslagen bloemblaadjes die een golvende rand hebben, en die zie ik op jou foto niet. Wellicht heb je zaailingen te pakken die eigenlijk de kloonnaam niet mogen dragen.

--- Einde van citaat ---

Ik herinner mij die post nog Luc.
Ik ben blij dat je erop reageert Luc,ik had dit gehoopt met deze discussie in het achterhoofd .
Deze plant is via mijn broer tot mij gekomen en die heeft hem van Peter Nijssen dacht ik...
Ik houd het dan voortaan maar op romieuxii seedlings..Toch nog een paar foto's die ik zonet heb kunnen maken...

Kris De Raeymaeker:
Nog een foto van opzij wat ook nog kan helpen ......... 

Luc Scheldeman:
Kris,
Je kunt wel zien dat ze uit een zelfde "nest" komen, maar bij de foto opzij zie je duidelijk dat het helemaal niet de bedoelde cultivar is. Overigens is het ook een mooie selectie om zeker te behouden.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Luc Scheldeman op  9 januari 2011, 19:19:40 ---Kris,
Je kunt wel zien dat ze uit een zelfde "nest" komen, maar bij de foto opzij zie je duidelijk dat het helemaal niet de bedoelde cultivar is. Overigens is het ook een mooie selectie om zeker te behouden.

--- Einde van citaat ---

Ben ondertussen nog eens gaan terugkijken naar de post van vorig jaar en zie nu goed het verschil...Ja weer eens een nieuw label ...........

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie