Planten > Bloembollen-Knollen-Wortelstokken

Colchicum & Merendera 2023

(1/37) > >>

Kris De Raeymaeker:
Voor mij is deze Colchicum kesselringii zeker een waardige opener van het nieuwe Colchicum jaar ....Deze plant zien we nu hier het tweede seizoen in actie en nog steeds dank aan de gulle gever ...

Kris De Raeymaeker:
Colchicum ninae was ook al even plots verschenen aan het firmament ....

Danny Bonnez:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 januari 2023, 10:52:18 ---Voor mij is deze Colchicum kesselringii zeker een waardige opener van het nieuwe Colchicum jaar ....Deze plant zien we nu hier het tweede seizoen in actie en nog steeds dank aan de gulle gever ...

--- Einde van citaat ---

Jazeker Kris , prachtige soort , leuk te zien ! hier nog niets te zien

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 januari 2023, 10:52:18 ---Voor mij is deze Colchicum kesselringii zeker een waardige opener van het nieuwe Colchicum jaar ....Deze plant zien we nu hier het tweede seizoen in actie en nog steeds dank aan de gulle gever ...

--- Einde van citaat ---

--- Citaat van: Danny Bonnez op  2 januari 2023, 17:29:18 ---Jazeker Kris , prachtige soort , leuk te zien ! hier nog niets te zien

--- Einde van citaat ---

Het is degene die van jou komt Danny ...

Luc Scheldeman:
IK zie dat de colchicum bij jullie ook vroeg starten door de hoge temperaturen en ook dat de bloemen maar gedeeltelijk tot zelfs niet opengaan door het gebrek aan licht/zon. Bij mij staan de meeste colchicum dan nog in een beschaduwde koude bak wat de situatie helemaal dramatiseert.
In een poging om enkele verzamelingen van colchicum candidissimum en colchicum eichleri (beide waren vroeger merendera) beter te laten bloeien heb ik ze van de koude bak verplaatst naar een serre met de hoop dat ze hier wat meer zon  8) gaan krijgen.
Krijgen we die zon niet in de volgende dagen vrees ik dat de bloemen gewoon zullen omvallen zonder open te komen.

Op de achtergrond in de eerste foto zijn al verschillende tulipa aan het opkomen.  Ook wat vroeg naar mijn gevoel.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie