Planten > Bloembollen-Knollen-Wortelstokken

Tulipa 2011

(1/19) > >>

Bert Stegeman:
Nieuw topic
En een nieuw leven van deze tulpia humilis
Gisteren een foto van gemaakt toen ik zijn kopje boven de grond zag komen.
Heb op internet al gekeken hoe hij er uit gaat zien.
Ben benieuwd of deze ook zo mooi word :D
Het begin is er al. dus het is afwachten :-[
Heeft iemand hier veel ervaring mee of al mooie foto's uit eigen tuin laat maar zien.
ben benieuwd

Ik heb de titel van deze topic gewijzigd Bert - dan kunnen we hem het hele Tulpenseizoen gebruiken !
Edit Luc

Frankie Wulleman:
Bert, het is Tulipa humilis. Dit is inderdaad een aardig tulpje voor de rotstuin, zo'n 10 cm hoog en lekker vroeg bloeiend. Het verdient de aanbeveling om hem na verwelking op te graven en droog te overzomeren om zo de bloei voor volgend jaar te verzekeren. Dit is nog een kiekje van vorig jaar.

Frankie Wulleman:
Believe it or not, maar Tulipa pulchella violacaea heeft grote haast.

Luc Gilgemyn:
Hij begint inderdaad hard door te duwen Frankie !  :D ... ook hier  !

Luit van Delft:
Ik voeg dit maar hier op deze pagina in, maar eigenlijk is het geen tulp.
Vandaag werd ons op de wekelijkse bloemenkeuring in Lisse tussen de vele bijzondere inzendingen een bijzonder gewas getoond wat ik jullie niet wil onthouden, nl. een klein vaasje met bloemen van Amana erythronioides (vroeger heette dit Tulipa) uit China.

Over dit gewas kun je meer lezen op deze pagina's in een speciaal boek over tulpen:

http://books.google.nl/books?id=bP7p0eZeIeYC&pg=PA173&lpg=PA173&dq=amana+erythronioides&source=bl&ots=DcvVxJ-F0c&sig=lxFpo_fEdnPps96HdusuyY64TEA&hl=nl&ei=uc5iTau-HouSOs7sjO8N&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=6&ved=0CEgQ6AEwBTgK#v=onepage&q=amana%20erythronioides&f=false

Amana erythronioides   

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie