Auteur Topic: Cantabria 2016  (gelezen 27334 keer)

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Cantabria 2016
« Reactie #15 Gepost op: 4 september 2016, 13:35:44 »
Had gisteren een Silene bij me voor Luc.
En Matthijs........
Waar waren jullie?
Niet zo streng Gerard die mensen moeten van ver komen, misschien zijn ze nog wel onderweg  -2( ;D :o --6
En de A27 was afgesloten, al was dat alleen in zuidelijke richting  --13
Jij was er ook..........En jij woont ook bijna in België  -2(

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: Cantabria 2016
« Reactie #16 Gepost op: 4 september 2016, 14:04:41 »
Had gisteren een Silene bij me voor Luc.
En Matthijs........
Waar waren jullie?
Niet zo streng Gerard die mensen moeten van ver komen, misschien zijn ze nog wel onderweg  -2( ;D :o --6
En de A27 was afgesloten, al was dat alleen in zuidelijke richting  --13
Jij was er ook..........En jij woont ook bijna in België  -2(
Klopt, België is voor mij dichterbij. Moest wel een  -3)( 2-)( -3( eind omrijden op de terugweg en ik was niet de enige die di kant op moest  -3( -3( --20

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Cantabria 2016
« Reactie #17 Gepost op: 4 september 2016, 21:55:20 »
Je kan hier wel mopperen Gerard, dat je geen Belgen hebt gezien gisteren, maar wij zagen hier ook nog niet veel foto's van Cantabria. --11 Tja, die foto's komen dan ook van ver, hé  ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Cantabria 2016
« Reactie #18 Gepost op: 4 september 2016, 22:15:06 »
Je kan hier wel mopperen Gerard, dat je geen Belgen hebt gezien gisteren, maar wij zagen hier ook nog niet veel foto's van Cantabria. --11 Tja, die foto's komen dan ook van ver, hé  ;)
ik mopper niet hoor.
Miste jullie alleen gisteren.
Dus eigenlijk een compliment voor jullie.........

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Cantabria 2016
« Reactie #19 Gepost op: 4 september 2016, 22:15:23 »
Toch?

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16731
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Cantabria 2016
« Reactie #20 Gepost op: 5 september 2016, 08:45:13 »
Had gisteren een Silene bij me voor Luc.
En Matthijs........
Waar waren jullie?
Niet zo streng Gerard die mensen moeten van ver komen, misschien zijn ze nog wel onderweg  -2( ;D :o --6
En de A27 was afgesloten, al was dat alleen in zuidelijke richting  --13

Oei Gerard - ik zat vorig week-end aan de overkant van de plas - waarom moet alles ook altijd op eenzelfde dag vallen ?
Overigens was het geen cadeau om via Calais naar UK te gaan - anderhalf uur aanschuiven om de douane te passeren zaterdagmorgen vroeg - nog nooit zoveel blauwe zwaailichten van politiewagens in het donker bij elkaar gezien, allemaal op jacht naar vluchtelingen - vervolgens boot gemist en te laat op bestemming... wat een wereld toch !  :( :( :(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Cantabria 2016
« Reactie #21 Gepost op: 5 september 2016, 09:16:14 »
Had gisteren een Silene bij me voor Luc.
En Matthijs........
Waar waren jullie?
Niet zo streng Gerard die mensen moeten van ver komen, misschien zijn ze nog wel onderweg  -2( ;D :o --6
En de A27 was afgesloten, al was dat alleen in zuidelijke richting  --13

Oei Gerard - ik zat vorig week-end aan de overkant van de plas - waarom moet alles ook altijd op eenzelfde dag vallen ?
Overigens was het geen cadeau om via Calais naar UK te gaan - anderhalf uur aanschuiven om de douane te passeren zaterdagmorgen vroeg - nog nooit zoveel blauwe zwaailichten van politiewagens in het donker bij elkaar gezien, allemaal op jacht naar vluchtelingen - vervolgens boot gemist en te laat op bestemming... wat een wereld toch !  :( :( :(
Het is je vergeven Luc.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16731
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Cantabria 2016
« Reactie #22 Gepost op: 5 september 2016, 18:44:40 »
Had gisteren een Silene bij me voor Luc.
En Matthijs........
Waar waren jullie?
Niet zo streng Gerard die mensen moeten van ver komen, misschien zijn ze nog wel onderweg  -2( ;D :o --6
En de A27 was afgesloten, al was dat alleen in zuidelijke richting  --13

Oei Gerard - ik zat vorig week-end aan de overkant van de plas - waarom moet alles ook altijd op eenzelfde dag vallen ?
Overigens was het geen cadeau om via Calais naar UK te gaan - anderhalf uur aanschuiven om de douane te passeren zaterdagmorgen vroeg - nog nooit zoveel blauwe zwaailichten van politiewagens in het donker bij elkaar gezien, allemaal op jacht naar vluchtelingen - vervolgens boot gemist en te laat op bestemming... wat een wereld toch !  :( :( :(
Het is je vergeven Luc.

 -2( -2( -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Cantabria 2016
« Reactie #23 Gepost op: 5 september 2016, 21:30:08 »
Je kan hier wel mopperen Gerard, dat je geen Belgen hebt gezien gisteren, maar wij zagen hier ook nog niet veel foto's van Cantabria. --11 Tja, die foto's komen dan ook van ver, hé  ;)
ik mopper niet hoor.
Miste jullie alleen gisteren.
Dus eigenlijk een compliment voor jullie.........

Dat gaan we nog wel een keer goedmaken, Gerard. We kunnen tenslotte niet alles willen en kunnen, hé.

Dan kunnen we nu uitzien naar de foto's.... ))4
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Cantabria 2016
« Reactie #24 Gepost op: 6 december 2016, 19:40:29 »
Ok.
Daar gaan we dan.

Vanaf 6 augustus zijn mijn vrouw en ik twee weken in het Cantabrisch gebergte geweest.
We hadden een huisje gehuurd in  Arguebanes, een bergdorpje op de flanken van de Picos de Europa iets ten noord-westen van Potes.
Potes is een gezellig provinciedorp, waar het "normale" toerisme te vinden is. Het kan hier redelijk druk zijn.
Vanaf Utrecht is het ongeveer 1650 km rijden, een fikse rit dus.
Wij hadden alle tijd en zijn er op de heenweg in drie! dagen naartoe gereden, waarbij we al het snelweggeweld in Frankrijk omzeild hebben.
Daarnaast hebben we in Frankrijk ook al mooie dingen gezien.
In Spanje is het nog een dikke 4 uur rijden , maar als je vanaf de snelweg naar Potes gaat, duik je direct de Hermida kloof in en ben je de vermoeidheid van de reis direct vergeten.
Een andere mogelijkheid van reizen is met het vliegtuig naar Bilbao en dan een auto huren.
Dit was voor ons niet mogelijk, daar we onze honden hebben meegenomen.
« Laatst bewerkt op: 6 december 2016, 20:13:20 door Gerard Verweij »

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Cantabria 2016
« Reactie #25 Gepost op: 6 december 2016, 19:42:56 »
Vanuit ons huisje liepen verschillende paden direct de Picos in, daarover later meer.
Wat doe je zo'n eerste zondag na de reis? Een beetje luieren, maar ik krijg dan toch de kriebels en ben wat in en rond het dorp gaan wandelen.
Direct kwam ik een oude schuur met van die mooie Spaanse dakpannen tegen, waarop diverse soorten Sedum een plaatsje gevonden hadden.
« Laatst bewerkt op: 6 december 2016, 20:01:53 door Gerard Verweij »

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Cantabria 2016
« Reactie #26 Gepost op: 6 december 2016, 19:46:37 »
Het is niet echt simpel al die Sedumsoorten op naam te brengen, ik denk, dat ik zelf al 6 a 7 verschillende soorten zaad verzameld heb.
Maar volgens mij is dit Sedum brevifolium.

Overigens zijn reacties over soortnamen enz. uiteraard welkom. Een echt goed determinatieboek over deze streek is nauwelijks te krijgen, ik had zelf "Bergflora van Europa" van Cristopher Grey-Wilson en Marjorie Blamey bij me, maar dit was niet echt voldoende.

Dus als ik het verkeerd gedaan heb, corrigeer me maar, hoor.  Samen weten we meer, he
« Laatst bewerkt op: 6 december 2016, 20:28:56 door Gerard Verweij »

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Cantabria 2016
« Reactie #27 Gepost op: 6 december 2016, 20:57:05 »
Ok.
Daar gaan we dan.

Vanaf 6 augustus zijn mijn vrouw en ik twee weken in het Cantabrisch gebergte geweest.
We hadden een huisje gehuurd in  Arguebanes, een bergdorpje op de flanken van de Picos de Europa iets ten noord-westen van Potes.
Potes is een gezellig provinciedorp, waar het "normale" toerisme te vinden is. Het kan hier redelijk druk zijn.
Vanaf Utrecht is het ongeveer 1650 km rijden, een fikse rit dus.
Wij hadden alle tijd en zijn er op de heenweg in drie! dagen naartoe gereden, waarbij we al het snelweggeweld in Frankrijk omzeild hebben.
Daarnaast hebben we in Frankrijk ook al mooie dingen gezien.
In Spanje is het nog een dikke 4 uur rijden , maar als je vanaf de snelweg naar Potes gaat, duik je direct de Hermida kloof in en ben je de vermoeidheid van de reis direct vergeten.
Een andere mogelijkheid van reizen is met het vliegtuig naar Bilbao en dan een auto huren.
Dit was voor ons niet mogelijk, daar we onze honden hebben meegenomen.

Wat een leuk huisje en prachtige omgeving. Het lijkt echt wel the middle of nowhere...
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Cantabria 2016
« Reactie #28 Gepost op: 6 december 2016, 20:58:45 »
Het is niet echt simpel al die Sedumsoorten op naam te brengen, ik denk, dat ik zelf al 6 a 7 verschillende soorten zaad verzameld heb.
Maar volgens mij is dit Sedum brevifolium.

Overigens zijn reacties over soortnamen enz. uiteraard welkom. Een echt goed determinatieboek over deze streek is nauwelijks te krijgen, ik had zelf "Bergflora van Europa" van Cristopher Grey-Wilson en Marjorie Blamey bij me, maar dit was niet echt voldoende.

Dus als ik het verkeerd gedaan heb, corrigeer me maar, hoor.  Samen weten we meer, he

Ik dacht hier eerder aan S. dasyphyllum?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Cantabria 2016
« Reactie #29 Gepost op: 6 december 2016, 21:17:03 »
Het is niet echt simpel al die Sedumsoorten op naam te brengen, ik denk, dat ik zelf al 6 a 7 verschillende soorten zaad verzameld heb.
Maar volgens mij is dit Sedum brevifolium.

Overigens zijn reacties over soortnamen enz. uiteraard welkom. Een echt goed determinatieboek over deze streek is nauwelijks te krijgen, ik had zelf "Bergflora van Europa" van Cristopher Grey-Wilson en Marjorie Blamey bij me, maar dit was niet echt voldoende.

Dus als ik het verkeerd gedaan heb, corrigeer me maar, hoor.  Samen weten we meer, he

Ik dacht hier eerder aan S. dasyphyllum?
Ja Frankie dat dacht ik eerst ook.
Deze zijn echter veel grijzer.
Heb nog meer foto's later,  dan kun je het beter zien.
Bedankt vast voor het meedenken.