Auteur Topic: clematis ylva Verzorgingstips ?  (gelezen 1925 keer)

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
clematis ylva Verzorgingstips ?
« Gepost op: 21 oktober 2015, 23:33:26 »
Dank zij de laatste vergadering in Gent en de plantenverkoop van de gastspreker: Kay Andersen,  ben ik in het bezit gekomen van een Clematis  ylva . Wie kan me tips geven om deze plant een mooi en lang leven te bezorgen?
Medium -standplaats- aandachtspunten ....

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: clematis ylva Verzorgingstips ?
« Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2015, 21:31:33 »
Dank zij de laatste vergadering in Gent en de plantenverkoop van de gastspreker: Kay Andersen,  ben ik in het bezit gekomen van een Clematis  ylva . Wie kan me tips geven om deze plant een mooi en lang leven te bezorgen?
Medium -standplaats- aandachtspunten ....
Zorg dat hij 's winters niet te nat komt te staan Lily-Ann, want dan rot hij gemakkelijk weg.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16731
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: clematis ylva Verzorgingstips ?
« Reactie #2 Gepost op: 23 oktober 2015, 09:16:34 »
Dank zij de laatste vergadering in Gent en de plantenverkoop van de gastspreker: Kay Andersen,  ben ik in het bezit gekomen van een Clematis  ylva . Wie kan me tips geven om deze plant een mooi en lang leven te bezorgen?
Medium -standplaats- aandachtspunten ....

Ik heb hem in het verleden al 2 keer 's winters verloren, Lily-Anne - het exemplaar dat ik nu heb heeft afgelopen winter wél overleefd, maar de winter was alvast zacht te noemen.  Ik had hem voor de zekerheid met wat blad en fleece afgedekt tegen de vorst, met daarover heen een glasplaatje.  Afwachten wat het komende winter wordt... maar het blijft een eerder moeilijke plant in ons klimaat.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: clematis ylva Verzorgingstips ?
« Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2015, 15:26:20 »
........... Ik had hem voor de zekerheid met wat blad en fleece afgedekt tegen de vorst, met daarover heen een glasplaatje.  Afwachten wat het komende winter wordt... maar het blijft een eerder moeilijke plant in ons klimaat.
Eventuele vorst is niet zo'n probleem, wel onze lage landen vochtige winters. Glasplaatje lijkt me aanbevolen.