Algemeen > Reizen, uitstappen en reisverhalen

Marie Selby Botanical Garden

(1/3) > >>

Mark Stolk:
Misschien vinden jullie het leuk om met mij mee te kijken in de Marie Selby Botanical Garden. Ik was een paar jaar geleden met mijn gezin op vakantie in onder andere Florida, toen we net ten zuiden van Tampa op doorreis een bordje zagen......

Mark Stolk:
Het is een prachtige botanische tuin die natuurlijk een enorm voordeel heeft van het klimaat aldaar. Eigenlijk is het een soort openlucht broeikas. De tuin focust vooral op epifyten zoals de pomatocalpa bicolor (en vele andere orchideeën, bromelia's, varens etc)

Mark Stolk:
Hier zie je twee prachtige orchideeen, maar ook grotere struiken zoals de Juanulloa aurantiaca (Monaloa papegaaienplant) en de schitterende Dendrobium secundum

Mark Stolk:
Nog een prachtige witte piepkleine orchidee (Ascocentrum ampullaceum ""Thai snow"") en bromelia's in alle soorten en maten. Verder waren er ook interessante bonsai (achtige) boompjes zoals Hydnophytum formicarum

Mark Stolk:
De Adenium obesum (desert rose) was sinds 2005 ""in training"" zoals het bordje vermeldde. De Ficus salicaria is in training sinds 1975! Ook heel vreemd was een soort varen die als een nest aan een boom hing (Pseudodrynaria coronans).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie