Auteur Topic: Kalkgraslanden en andere biotopen in Hoog-België  (gelezen 98065 keer)

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Kalkgraslanden en andere biotopen in Hoog-België
« Reactie #525 Gepost op: 15 januari 2024, 22:47:53 »
Wanneer je een dergelijke site bezoekt zie je daar enkel andere plantenliefhebbes en "insectenmannen".

Meer moet dat niet zijn Frankie .... ))4 ;)

Neen zeker niet, Kris. Die biotoopjes vragen zeker en vast niet om een grote toeloop.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Kalkgraslanden en andere biotopen in Hoog-België
« Reactie #526 Gepost op: 15 januari 2024, 22:49:52 »
Dit topic zat al een tijdje onder het stof... Nochtans ben ik er verschillende keren geweest vorig seizoen.
Elk jaar zie je wel nieuwe ontwikkelingen, wordt je weer wat wijzer of sta je weer maar eens versteld.
Vorig seizoen kon ik vast stellen dat de zeldzame vliegenorchisjes steeds talrijker worden en dit op verschillende locaties. Ze lijken het dus steeds beter te gaan doen.

Leuk om deze prachtige bijzondere planten nog eens onder de aandacht te brengen , Frankie !  ((14 Ik ken die sites ook wel en vind dit ook wel heel bijzonder wat er daar in het zuiden van ons landje allemaal groeit en bloeit ! Schitterde beelden en knappe update !  ((3 ((3 ((3

We hebben er al vele leuke en memorabele momenten beleefd, Danny. Herinner u nog de talloze Ophryssen op de befaamde orchideeënheuvel, enkele jaren geleden...?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Kalkgraslanden en andere biotopen in Hoog-België
« Reactie #527 Gepost op: 15 januari 2024, 22:50:24 »
Ik weet het ook niet zeker, Kris, maar ik denk dat ze wel degelijk op Belgische bodem voorkomen. Je moet ze dan helemaal in het uiterste zuiden gaan zoeken.

Ok Frankie , we gaan de uitdaging aan .....om ter eerste eentje vinden op Belgisch grondgebied ? --3 -2( -2(

 :D
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8406
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Kalkgraslanden en andere biotopen in Hoog-België
« Reactie #528 Gepost op: 16 januari 2024, 19:28:04 »
Dit topic zat al een tijdje onder het stof... Nochtans ben ik er verschillende keren geweest vorig seizoen.
Elk jaar zie je wel nieuwe ontwikkelingen, wordt je weer wat wijzer of sta je weer maar eens versteld.
Vorig seizoen kon ik vast stellen dat de zeldzame vliegenorchisjes steeds talrijker worden en dit op verschillende locaties. Ze lijken het dus steeds beter te gaan doen.

Leuk om deze prachtige bijzondere planten nog eens onder de aandacht te brengen , Frankie !  ((14 Ik ken die sites ook wel en vind dit ook wel heel bijzonder wat er daar in het zuiden van ons landje allemaal groeit en bloeit ! Schitterde beelden en knappe update !  ((3 ((3 ((3

We hebben er al vele leuke en memorabele momenten beleefd, Danny. Herinner u nog de talloze Ophryssen op de befaamde orchideeënheuvel, enkele jaren geleden...?

Jazeker , Frankie ! zo iets vergeet je niet hé ......
Ieper , West-Vlaanderen

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Kalkgraslanden en andere biotopen in Hoog-België
« Reactie #529 Gepost op: 16 januari 2024, 20:10:15 »
mooi om dit topic weer eens te openen