Auteur Topic: Saxifraga 2020  (gelezen 18134 keer)

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16731
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Saxifraga 2020
« Reactie #15 Gepost op: 8 februari 2020, 17:52:37 »
Allez zeg, het wordt tijd dat de wetenschap mensen kan klonen, kan men eerst met mij beginnen, ik moet steeds keuzes maken tussen een vrouw, 4 kinderen, 4 honden, 4 of meerdere hobby's afhankelijk van mijn eigen goesting en posten op FB of aldaar hierzo ... :-X

Enfin, hier en daar een picture kan nog, eerst nog een paar gasten met meer knop dan bloem, enfin in het algemeen nog niet veel bloemen te ontwaren :

1/ Allendale Billows, buiten in een oud zandbed waar ik een crevice van gemaakt heb.
2/ Dronfield Manor, groeit in een oeroude versteende boomstam waar ik eerst wat Androsace in geplant had, maar die werden meedogenloos opgevreten door familie van de ercargots .. Saxen lukken veel beter, ha ha. Deze Dronfield ziet er voor mij ook lekker uit, dit in tegenstelling tot andere Saxen die duidelijk te lijden hadden van eerst kurkdroog weer en dan was het verzuipen.
3/ Grosser Prinz, hmm, heb ik al een tijdje, maar is moeilijk, toch in deze trog voelt die zich best lekker.
4/ Allendale Jo, residerend in een klein trogje exclusief voor Allendale klanten.

Ha, daar is ie !  De onkloonbare Jan (anders was dat toch al lang gebeurd !  -2( )
En toch zijn we tevreden dat je de weg teruggevonden hebt Jan !  Het is inderdaad nog vroeg dag  voor de bloei, hier ook nog maar 2 stuks in bloen, de Verona en bij mij danst de Polka ook al in het rond !  :P

De Dronfield Manor lijkt mij wel een veelbelovend compact soortje uit - en dat op een boomstam !!  :o
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Saxifraga 2020
« Reactie #16 Gepost op: 9 februari 2020, 11:30:05 »
Allez zeg, het wordt tijd dat de wetenschap mensen kan klonen, kan men eerst met mij beginnen, ik moet steeds keuzes maken tussen een vrouw, 4 kinderen, 4 honden, 4 of meerdere hobby's afhankelijk van mijn eigen goesting en posten op FB of aldaar hierzo ... :-X

Enfin, hier en daar een picture kan nog, eerst nog een paar gasten met meer knop dan bloem, enfin in het algemeen nog niet veel bloemen te ontwaren :

1/ Allendale Billows, buiten in een oud zandbed waar ik een crevice van gemaakt heb.
2/ Dronfield Manor, groeit in een oeroude versteende boomstam waar ik eerst wat Androsace in geplant had, maar die werden meedogenloos opgevreten door familie van de ercargots .. Saxen lukken veel beter, ha ha. Deze Dronfield ziet er voor mij ook lekker uit, dit in tegenstelling tot andere Saxen die duidelijk te lijden hadden van eerst kurkdroog weer en dan was het verzuipen.
3/ Grosser Prinz, hmm, heb ik al een tijdje, maar is moeilijk, toch in deze trog voelt die zich best lekker.
4/ Allendale Jo, residerend in een klein trogje exclusief voor Allendale klanten.



De Dronfield Manor lijkt mij wel een veelbelovend compact soortje uit - en dat op een boomstam !!  :o

Als het niet lukt op harde marmerstenen, dan probeert hij het op een boomstam, hé Luc.  -2(  Terug welgekomen op het forum, Leio.  ((12
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Saxifraga 2020
« Reactie #17 Gepost op: 9 februari 2020, 11:31:23 »
Deze S. 'Gerard Philippe' toont ook al wat bloemen.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Saxifraga 2020
« Reactie #18 Gepost op: 9 februari 2020, 11:35:24 »
Nog niet in bloei, de knoppen komen er aan, maar ik wil toch deze uitstekende vorm van S. burseriana al eens tonen die traag maar gestaag een prachtige pol maakt. Het is een collectie van de Schlern (dolomieten) en ondertussen uitgegroeid tot mijn favoriete S. burseriana.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Saxifraga 2020
« Reactie #19 Gepost op: 10 februari 2020, 10:48:20 »
Allez zeg, het wordt tijd dat de wetenschap mensen kan klonen, kan men eerst met mij beginnen, ik moet steeds keuzes maken tussen een vrouw, 4 kinderen, 4 honden, 4 of meerdere hobby's afhankelijk van mijn eigen goesting en posten op FB of aldaar hierzo ... :-X

Tijd om een robotje aan te schaffen Jan .... -2( -2( -2( Die kan mss wat taken overnemen ... :o
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Saxifraga 2020
« Reactie #20 Gepost op: 10 februari 2020, 10:49:24 »
Nog niet in bloei, de knoppen komen er aan, maar ik wil toch deze uitstekende vorm van S. burseriana al eens tonen die traag maar gestaag een prachtige pol maakt. Het is een collectie van de Schlern (dolomieten) en ondertussen uitgegroeid tot mijn favoriete S. burseriana.

Schitterende kussenplant Frankie !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Saxifraga 2020
« Reactie #21 Gepost op: 11 februari 2020, 13:59:06 »
Jan Neruda, een van mijn eerste steenbreekjes. Ik was toen gecharmeerd door de grote bloemen, beetje vergelijkbaar met 'Verona'. Blij te horen dat je hem nog hebt.

En hij gaat weldra bloeien Frankie ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Saxifraga 2020
« Reactie #22 Gepost op: 11 februari 2020, 14:48:48 »
De laatste ontwikkelingen bij 'Tenerife '
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re: Saxifraga 2020
« Reactie #23 Gepost op: 11 februari 2020, 17:28:48 »
Hmm, veelbelovend die Tenerife, Kris, maar de slijmbeesten hebben daar precies ook aan de dis gezeten.
Enfin, in mijn crevice met 95% Saxen er in, zag ik niet veel bloemen van Saxen vooralsnog daarnet, maar wel een of ander onkruid dat zich tegen de muur genesteld heeft.
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re: Saxifraga 2020
« Reactie #24 Gepost op: 11 februari 2020, 17:37:05 »
Nu nog wat echte Saxen :

1/ Johann Wolfgang Goethe, al een ietsie pietsie meer bloemen open dan vorige week.
2 en 3) Polka met toch wel heel veel bloemen nu en dat ondanks de helse regen en de stormachtige wind van de laatste twee dagen …
4/ Deze Feuerkopf heeft geen last van regen want die groeit overdekt, maar wind in mijn open vlakte krijgt die wel genoeg.
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re: Saxifraga 2020
« Reactie #25 Gepost op: 11 februari 2020, 18:50:23 »
1/ Kijk eens aan, nu heb ik ook al Saxen in tufa, dit spel hier luistert naar de naam 'Berounka' maar als die naam zeg tegen de Sax reageert die niet eens, ha ha, misschien zie of hoor ik ik het wel niet ….
2/ Niet ver daarvandaan groeit ene federici-augustii in niks meer of niks minder dan puur, grof zand.
3/ Vecerni Hvesda voor de storm.
4/ Vecerni Hvesda na de storm.
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Saxifraga 2020
« Reactie #26 Gepost op: 11 februari 2020, 19:50:32 »
Hmm, veelbelovend die Tenerife, Kris, maar de slijmbeesten hebben daar precies ook aan de dis gezeten.

Ja Jan ....ik zal ze eens "op de korrel moeten nemen "  ;D -2( Ja met al die zachte en natte toestanden zijn die in hun sas ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Saxifraga 2020
« Reactie #27 Gepost op: 11 februari 2020, 19:56:49 »
https://www.facebook.com/109888045694543/videos/615974042513643/

Voor degene die met slakken sukkelen .... -2( -2( -2(
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Saxifraga 2020
« Reactie #28 Gepost op: 11 februari 2020, 19:57:41 »
3/ Vecerni Hvesda voor de storm.
4/ Vecerni Hvesda na de storm.

Stormvast zo te zien Jan ..... ))4
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Saxifraga 2020
« Reactie #29 Gepost op: 11 februari 2020, 19:58:45 »
Enfin, in mijn crevice met 95% Saxen er in, zag ik niet veel bloemen van Saxen vooralsnog daarnet, maar wel een of ander onkruid dat zich tegen de muur genesteld heeft.

Ge hebt geen klagen over je onkruiden Jan ....welke Dionysia is het ?
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "