Planten > Schaduwplanten

Hepatica 2022

(1/21) > >>

Luc Gilgemyn:
Ze komen stilaan uit hun winterslaap, onze leverbloempjes.  Hier en daar bekennen ze al een weinig kleur.... en de slakken zijn blijkbaar hun winterslaap nooit begonnen...  >:(

Het oude blad van een Hep. pyrenaica (laatste foto) is nog zo goed als ongeschonden en sommige knoppen tonen al kleur.

Herman Mylemans:
Ja Luc, de Hepatica's gaan beginnen. Ze wachten hier op de zon! Ik heb al korrels tegen slakken gegooid.
Een deel van de overtollige bladeren heb ik deze week weggeknipt zodat de bloemen goed zichtbaar worden.

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Herman Mylemans op 16 januari 2022, 09:33:20 ---Ja Luc, de Hepatica's gaan beginnen. Ze wachten hier op de zon! Ik heb al korrels tegen slakken gegooid.
Een deel van de overtollige bladeren heb ik deze week weggeknipt zodat de bloemen goed zichtbaar worden.

--- Einde van citaat ---

Heb ook mijn ronde gedaan om blad weg te halen Herman, maar omdat ze bij deze plant zo netjes neer liggen in het rond lijken ze de bloemen niet te zullen hinderen. De korrels moet ik ook maar eens gaan boven halen.

Herman Mylemans:
Eindelijk is het opnieuw een beetje droger.
Hepatica transsilvanica 'Winterfreude' is al eventjes aan het bloeien maar het is moeilijk om de juiste kleur weer te geven.

Herman Mylemans:
Hepatica transsilvanica 'Loddon Blue' begint is iets later dan winterfreude. Nu er wat meer zon opkomst is komen de knoppen verder open.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie