Galanthus 2025

Gestart door Frankie Wulleman, 2 januari 2025, 19:13:22

Vorige topic - Volgende topic

Luc Gilgemyn

De witte woede is hier al goed op gang aan het komen zie ik !  Hier is het nog even wachten, ik heb blijkbaar geen echt vroege bloeiers...  ((--11   G. plicatus 'Colossus' heb ik moeten redden, hij was bijna verstikt door een nabij staande struik.  Op zijn nieuwe locatie zal hij wellicht binnen een paar dagen (bescheiden) bloeien.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 15 december 2025, 16:38:39De witte woede is hier al goed op gang aan het komen zie ik !  Hier is het nog even wachten, ik heb blijkbaar geen echt vroege bloeiers...  ((--11   G. plicatus 'Colossus' heb ik moeten redden, hij was bijna verstikt door een nabij staande struik.  Op zijn nieuwe locatie zal hij wellicht binnen een paar dagen (bescheiden) bloeien.

Woede zou ik het niet bepaald noemen Luc , wit is de kleur van de vrede dacht ik ... -2(  :-X
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

Prachtige sneeuwklokjes Kris, hier staan ze nog niet zo ver! Of anders ligt het aan het ontbreken van de vroegere soorten.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 15 december 2025, 23:01:16Prachtige sneeuwklokjes Kris, hier staan ze nog niet zo ver! Of anders ligt het aan het ontbreken van de vroegere soorten.

Het zal misschien aan verschillende factoren liggen Herman ...Tuin is hier net een beetje warmer als bij jou in de Kempen vermoed ik. Maar de getoonde soorten (buiten misschien 'Augustus') zijn inderdaad bekend om hun vroege bloei en kan ik daarom ook aanbevelen..

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 15 december 2025, 23:01:16Prachtige sneeuwklokjes Kris, hier staan ze nog niet zo ver! Of anders ligt het aan het ontbreken van de vroegere soorten.
Vele van de elwesii ssp. monostictus vormen lijken me eerder vroege bloeiers Herman...Ik zie ze nu zowat overal verschijnen op FB . En het zal niet voor niks zijn dat Hagen deze Galanthus elwesii ssp. monostictus 'Grüne Weihnacht' heeft genoemd ... 

Bert Stegeman

Citaat van: Luc Gilgemyn op 15 december 2025, 16:38:39De witte woede is hier al goed op gang aan het komen zie ik !  Hier is het nog even wachten, ik heb blijkbaar geen echt vroege bloeiers...  ((--11   G. plicatus 'Colossus' heb ik moeten redden, hij was bijna verstikt door een nabij staande struik.  Op zijn nieuwe locatie zal hij wellicht binnen een paar dagen (bescheiden) bloeien.

zag hier in de voortuin ook wat wits was geen sneeuw ;D
maar galantussen --11

Kris De Raeymaeker

Galanthus elwesii 'Godfrey Owen' voor de vorst van deze nacht ...

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 december 2025, 11:15:33Galanthus elwesii 'Godfrey Owen' voor de vorst van deze nacht ...
Kris, begint hier nog maar juist boven te komen, Colossus staat al wel verder.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  4 december 2025, 15:08:51Zo veel vroeger dan ooit tevoren is ook Galanthus plicatus 'Augustus'.....Nog niet volledig ontwikkeld , ze worden nog meer boller ....En ook voller ...Dit is pas het begin stadium .
Nog is gecheckt door de jaren heen ....en buiten deze erg vroege ontplooiing was de vorige record met de kerst ....

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 29 december 2025, 19:04:29
Citaat van: Kris De Raeymaeker op  4 december 2025, 15:08:51Zo veel vroeger dan ooit tevoren is ook Galanthus plicatus 'Augustus'.....Nog niet volledig ontwikkeld , ze worden nog meer boller ....En ook voller ...Dit is pas het begin stadium .
Nog is gecheckt door de jaren heen ....en buiten deze erg vroege ontplooiing was de vorige record met de kerst ....
Kris, hier staat Augustus nog niet zo ver. Wel Galanthus plicatus 'Colossus'.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 29 december 2025, 19:04:29

Tja, mij baserend op zijn naam is hij eigenlijk 4-5 maanden te laat ??  -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen