Planten > Rotsplanten

Bloei in september-oktober 2010

(1/22) > >>

Luc Gilgemyn:
We kunnen er weer tegenaan mannen ! (en vrouwen uiteraard !  ;D)
September en oktober zijn niet echt de topmaanden voor de bloei, maar ik ben er zeker van dat we nog wat moois te zien krijgen ! :)

Luc Gilgemyn:
Ik zal zelf maar aftrappen zeker ??

Deze Rhododendron ferrugineum verraste mij met een tweede (heel uitbundige) bloei ! :)

Frankie Wulleman:
Van een verrassing gesproken, een bloeiende rhodo in september, magnifiek.

Luc Gilgemyn:
September komt toch zo moeilijk van de grond vind ik.

Hieronder een paar late bloeiers - sommige horen misschien bij bloembollen, andere bij houtige gewassen, maar daar zijn ze allemaal al eens eerder vertoond denk ik - en allemaal staan ze er vandaag bloeiend bij :

1) Fuchsia pumila - deze, amper 25 cm hoge "naarstigaard" is nu al minstens 3 maand aan het bloeien en maakt nog geen aanstalten om er mee op te houden.
2) Erigeron chrysopsidis "Grand Ridge" geeft ook nog een (bloei)rondje.
3) Oxalis 'Ione Hecker' werd ook al uitvoerig belicht - hij (of is het zij in dit geval) heeft me zo laat op het jaar nog nooit zo verwend.
4) Delosperma Cooperi staat ook garant voor maandenlang bloeiplezier.

Luc Gilgemyn:
Nog een uitsmijter :

1) Daphne petrea - sorry, foto wat overbelicht, hij is in realiteit echt wel iets donkerder roze - produceert ook nog enkele late bloemen.  Dit plantje (reeds zo'n 8 of jaar uitgeplant) ziet er elke winter weer ellendig uit en verliest voor het grootste deel zijn blaadjes  ??? daarna herpakt hij zich echter telkens weer.
(hij begint nu wel stilaan bedreigd te worden door zijn buur Arenaria tetraquetra granatensis die elke jaar weer enkele cm dichterbij sluipt...)

2) Helianthemum lunulatum is veruit mijn favoriete Helianthemum, van april tot october is hij bijna nooit zonder bloemen.
3) Nog wat meer kleur van NIET rotsplanten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie