Auteur Topic: Droevig nieuws bij dit jaarbegin  (gelezen 3132 keer)

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Droevig nieuws bij dit jaarbegin
« Gepost op: 6 februari 2021, 17:31:15 »

Zojuist moest ik tot mijn grote spijt opnieuw een overlijden vernemen van een jarenlang trouw VRV Lid.

Jan Opstaele was vroeger een bekende en graag geziene bezoeker van onze bijeenkomsten.  Ondanks zijn zware lichamelijke beperkingen die verplaatsingen steeds moeilijker en pijnlijker maakten kwam hij ons zo lang mogelijk bezoeken.

Jan, de bescheidenheid in persoon, was in orchidee middens zonder meer Europese top.  De meest uitdagende orchideeën hadden voor Jan geen geheimen, hij vermeerderde ze alsof het sla plantjes waren.  Zijn verzameling Cypripedium was wereldberoemd en uniek, de meest volledige op deze planeet liet ik mij ooit vertellen. 
Ik heb warme herinneringen aan een initiatief van een aantal jaar geleden toen we met een aantal VRV leden een dagje doorbrachten in zijn tuin om die eens een totale opknapbeurt te geven toen dat voor Jan niet meer mogelijk bleek. 

Nog maar eens een groot verlies en ons medeleven gaat uiteraard ook naar zijn familie en vrienden in deze moeilijke tijden.

   
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Droevig nieuws bij dit jaarbegin
« Reactie #1 Gepost op: 6 februari 2021, 23:19:30 »
Zeer spijtig nieuws, Luc. Een grote mijnheer is ons ontvallen. Innige deelneming naar zijn familie toe.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Droevig nieuws bij dit jaarbegin
« Reactie #2 Gepost op: 7 februari 2021, 10:44:50 »
Zeer spijtig nieuws, Luc. Een grote mijnheer is ons ontvallen. Innige deelneming naar zijn familie toe.

Ik kan Frankie alleen maar bijtreden . Innige deelneming en veel sterkte voor zijn familie .
Zoals Luc ook terecht opsomde was zijn kennis over de kweek en vermeerdering van orchideeën legendarisch .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "