Auteur Topic: Heuchera petit Ruby splitsen  (gelezen 823 keer)

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Heuchera petit Ruby splitsen
« Gepost op: 21 september 2022, 21:18:46 »
Heuchera petit Ruby is vrij laag, heeft  hele  diverse kleuren en is  heel compact. Meegebracht van Denemarken. Heeft verschillende zijscheutjes die vrij kort zijn. Hoe en wanneer kan ik die zijscheutjes stekken? Ik wil uiteraard de plant niet kapot maken . Iemand ervaring hiermee?  ( foto internet)

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Heuchera petit Ruby splitsen
« Reactie #1 Gepost op: 25 april 2023, 18:05:12 »
Heuchera petit Ruby is vrij laag, heeft  hele  diverse kleuren en is  heel compact. Meegebracht van Denemarken. Heeft verschillende zijscheutjes die vrij kort zijn. Hoe en wanneer kan ik die zijscheutjes stekken? Ik wil uiteraard de plant niet kapot maken . Iemand ervaring hiermee?  ( foto internet)
Beter laat dan nooit, Lily-Anne, ik heb geen ervaring met deze soort, maar ooit heb ik nog ervaren dat Heuchera vrij makkelijk te scheuren is.  Misschien nu nog in deze kille tijden ?
Harelbeke-West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: Heuchera petit Ruby splitsen
« Reactie #2 Gepost op: 25 april 2023, 19:22:35 »
Bedankt voor de reactie Luc!  Deze plant wil ik zeker in mijn assortiment houden omdat ze echt heel klein blijft en een mooi kleurenpalet heeft. Vorig jaar heb ik dan mijn plan getrokken met het splitsen van Heuchera petit Ruby. Het was niet zo gemakkelijk, omdat de scheutjes heel dicht aan de moederplant zaten en het dus niet evident was om de scheutjes groot genoeg af te snijden. Het is echter goed gelukt - de stekjes doen het prima . Dit jaar ga ik de plant nogmaals scheuren.  Ik hoop dat er nog zo'n kleine heuchera's bestaan en hoop die zeker  te vinden .
Dit is de moeder en de stekjes van vorig jaar. Moeder in p9 potje - dochters in 5 of 6cm potje
« Laatst bewerkt op: 25 april 2023, 19:43:10 door Lily-Anne Vereecken »