Planten > Rotsplanten

Saxifraga 2023

(1/34) > >>

Kris De Raeymaeker:
Ik vermoed dat deze  Saxifraga ’Tenerife’ hier de eerste bloeier van 2023 zal worden ...Als alles nu niet kapot vriest ....Eerst zoveel regen en dan nu de vorst erop ... ::) ::)   
Bloei lijkt me ook weer niet gelijkmatig en zeker niet super veel  ))4

Is een kruising van en door de heren Bugel en Maixner die plaats vond tussen 1995-1999. Ouders waren S. poluniniana x S. wendelboi .

Kris De Raeymaeker:
Gisteren in het zonnetje ....deze Silver Sax ...Mijn geheugen laat me even in de steek nu . Misschien al eens eerder gevraagd maar is dit 'Rex' ? 

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 januari 2023, 10:51:26 ---Gisteren in het zonnetje ....deze Silver Sax ...Mijn geheugen laat me even in de steek nu . Misschien al eens eerder gevraagd maar is dit 'Rex' ?

--- Einde van citaat ---

Deze ziet er uit als S. 'White Hills', een kruising tussen paniculata en crustata. In het bloeiseizoen lopen de rozetten rood aan in het hart, wat erg typerend is voor deze cultivar.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 januari 2023, 10:51:26 ---Gisteren in het zonnetje ....deze Silver Sax ...Mijn geheugen laat me even in de steek nu . Misschien al eens eerder gevraagd maar is dit 'Rex' ?

--- Einde van citaat ---

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 18 januari 2023, 23:02:33 ---Deze ziet er uit als S. 'White Hills', een kruising tussen paniculata en crustata. In het bloeiseizoen lopen de rozetten rood aan in het hart, wat erg typerend is voor deze cultivar.

--- Einde van citaat ---

Yep , dat is hem ....bedankt om mijn geheugen op te frissen Frankie  ;)

Kris De Raeymaeker:
Ook deze vanmorgen ontdekt ....label steekt ergens in de bevroren grond ....

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie