Planten > Succulenten, cactussen, caudiciformen, Bromeliaceae

Niet winterharde cactussen, succulenten, caudiciformen

(1/174) > >>

Kris De Raeymaeker:
Er zijn een aantal rotsplantenfanaten die totaal niet moeten weten van catcussen .Maar aangezien er hier ook zijn die het  wel mooi vinden plaats ik in deze 'komkommertijd voor de alpenplanten' toch wat foto's uit de collectie.
Voor al de hier behandelde soorten moet de kas in de winter wel vorstvrij worden gehouden.
We starten met Echinocereus bristolii subsp.floresii die bloemen heeft met een diameter van 12 cm ! Ze komen uit Mexico .

Kris De Raeymaeker:
Verder ook Escobaria hesterii.Een kleine soort die niet veel plaats inneemt .

Kris De Raeymaeker:
Nog wat andere kleuren met Coryphantha garesii en sulcata . ( 1&2)
Vervolgens Thelocactus hexaedrophorus en Gymnocactus viereckii. (3 & 4)   

Frankie Wulleman:
Alleraardigste planten, Kris, als ik eens niet weet wat gedaan, zal ik daar misschien ook nog eens aan beginnen. ;D
Neen, voorlopig heb ik voor de komende jaren nog meer dan de handen vol aan rotsplanten en aanverwante zaken die ik nog moet ontdekken, wat niet wegneemt dat ik zoiets ook wel kan waarderen.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op  2 augustus 2010, 01:29:55 ---Alleraardigste planten, Kris, als ik eens niet weet wat gedaan, zal ik daar misschien ook nog eens aan beginnen. ;D
Neen, voorlopig heb ik voor de komende jaren nog meer dan de handen vol aan rotsplanten en aanverwante zaken die ik nog moet ontdekken, wat niet wegneemt dat ik zoiets ook wel kan waarderen.

--- Einde van citaat ---

Haha ,Frankie is back in town.
Ja Frankie ik ben begonnen met cactussen (in 1984)en (kort ) daarna met alpines .Misschien doe jij het ooit nog wel eens andersom ? ;) 
Hier nog een reeks om van te genieten :

Mammillaria guelzowiana
Bartschella schumanii
Thelocactus bicolor   

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie