Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Alles over vermeerderen

spontane zaailingen

<< < (11/11)

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  2 april 2020, 12:45:09 ---Heerlijke raadsels zijn het die de natuur voor ons in petto heeft.
Heb je trouwens foto's gemaakt van de uitgegraven plantjes en dan specifiek van de wortels? Je krijgt niet vaak de kans om die te bestuderen

--- Einde van citaat ---

Zo slim was ik niet Gerrit , een mens gaat dan zo op in de opdracht om hem veilig te verplanten dat je daaraan niet denkt ...Echt een goede tip .

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  2 april 2020, 12:45:09 ---Heerlijke raadsels zijn het die de natuur voor ons in petto heeft.
Ik ging er vanuit dat jouw zaailingen spontaan uit de omliggende natuur waren terecht gekomen in je tuin, maar nu ik zie dat je al eerdere met Dactylorhiza bent bezig geweest,

--- Einde van citaat ---

Ik heb inderdaad wel enkele Dactylorhiza's in de tuin gehad Gerrit . Niet altijd met succes ...Mijn vorige tuin was heel droog en heel warm in de zomer ...Wat betreft de natuur hier in de omstreken . De enige mij bekende spot van Dactylorhiza in de buurt ligt in vogelvlucht toch een 2 km hier vandaan ...En dat is inderdaad maculata ...
Ik denk dat ik wel eens maculata heb gehad in pot ...moet al goed denken ...

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  2 april 2020, 12:45:09 --- D. x grandis, ik kijk goed naar de bladeren en zie dat sommige vlekken van binnen open zijn. Net als bij D. praetermissa var. junialis (de rietorchis die ouder is samen met D. fuchsii van D. x grandis). Die zou wat mij betreft afvallen.

--- Einde van citaat ---

Die zou ik precies ook niet in aanmerking willen nemen ...

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  2 april 2020, 12:45:09 ---Dactylorhiza cordigera Het blad ziet er goed uit wat betreft event. zaailingen in jouw tuin. Maar de vraag is of een Mediterrane orchidee (afkomstig uit de Balkan) zich uitzaait in onze gematigde streken. Hij is ook verdwenen bij jou.

--- Einde van citaat ---

Heeft het maar een jaartje of 2 volgehouden helaas ....net als D. sambucina ...

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  2 april 2020, 12:45:09 ---Dactylorhiza cordigera Het blad ziet er goed uit wat betreft event. zaailingen in jouw tuin. Maar de vraag is of een Mediterrane orchidee (afkomstig uit de Balkan) zich uitzaait in onze gematigde streken. Hij is ook verdwenen bij jou.

--- Einde van citaat ---

Ik heb die toch nog wel gevonden op grotere hoogtes in de natuur Gerrit ...Kan dat wel terug vinden in mijn foto's ...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie