Algemeen > Reizen, uitstappen en reisverhalen

Orchideeën langs het kanaal Kortrijk - Bossuit

<< < (36/39) > >>

Danny Bonnez:

--- Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 18 juni 2020, 09:42:03 ---Mooi dat ze er nog staan.

In het boek van Kreutz las ik dat de vaarttaluds en natuurgebieden in de omgeving worden onderhouden door Natuurpunt Zwevegem, een groep enthousiaste vrijwilligers, die oa maaien. Ze hebben een mooie website en een meldknop. Je zou dat kunnen melden van het vertrappen van de incarnata's.

Gerrit

--- Einde van citaat ---

Ik zal eens de website van natuurpunt Zwevegem bekijken , Gerrit

Danny Bonnez:
Gisteren eens gaan zien hoe het gesteld is met de populatie Dactylorhiza incarnata . Ik ben wel aangenaam verrast , toch wel vrij veel planten kunnen spotten ! De bloei is al over het hoogtepunt heen , sommige planten waren al bijna uitgebloeid , zie foto's ……

Danny Bonnez:
nog wat Dactylorhiza incarnata

Danny Bonnez:
De populatie Dactylorhiza praetermissa is daar vrij groot maar deze planten zijn nog even van bloei af , van sommigen planten zitten de bloemknoppen nog diep . Met de koude lente is alles dit jaar vrij laat …….


De populatie Orchis militaris is aan een opmars bezig , nog nooit zag ik daar zoveel planten . Toch wel tientallen planten die net in bloei staan .

Gerrit Eijkelenboom:

--- Citaat van: Danny Bonnez op 28 mei 2021, 19:37:09 ---Gisteren eens gaan zien hoe het gesteld is met de populatie Dactylorhiza incarnata . Ik ben wel aangenaam verrast , toch wel vrij veel planten kunnen spotten ! De bloei is al over het hoogtepunt heen , sommige planten waren al bijna uitgebloeid , zie foto's ……

--- Einde van citaat ---

Mooie grote planten van de vleeskleurige orchis.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie