Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Alles over vermeerderen

narcis zaaien

(1/4) > >>

Ruben Billiet:
Ik kreeg vandaag een heel aantrekkelijke enveloppe thuis met 8 pakjes zaad van botanische narcissen uit Spanje.

Wie heeft ervaring met zaaien van narcissen en kan me enkele nuttige tips/basisprincipes meegeven. Zou erg welkom zijn!

Ruben Billiet:
Ik heb wel geen alpine serre of andere serre.
Enkel dakje die ik zelf gemaakt heb om af te dekken.

Narcissen zijn:
Narcissus confusus
Narcissus rupicola
Narcissus bulbocodium ssp nivalis
Narcissus triandus ssp pallidulus
Narcissus bulbocodium ssp graellsii
Narcissus cantabricus

Jonna Sudenius:
Ik heb alleen ervaring met N. bulbocodium. Die heb ik in de winter in de koude kas gezaaid in vermiculiet. In het voorjaar had ik een zeer ruime opkomst.

Allan Krijgsheld:
Hallo Ruben,

Een herkenbaar probleem, ik heb ook geen kas, en daar wordt het niet makkelijker van. Ik heb de vensterbanken van de slaapkamer en de logeerkamer daarom volstaan met allerlei planten.

Ik heb geen ervaring met het zaaien van Narcissus soorten. Er is wel een online boek van dhr. David Willis met de basisprincipes. Misschien dat je daar iets aan hebt:
http://dafflibrary.org/wp-content/uploads/Yellow-Fever.pdf

Theo Stronks:
Ik heb veel zaad v/d AGS binnen gekregen,daarbij ook wat van diverse bollen o.a. Crocus-Colchicum-Narcissus.
Is het verstandig om dit nu te zaaien,en kan ik dit dan buiten neer zetten? )4) )1) 9))

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie