Algemeen > Reizen, uitstappen en reisverhalen

Voorjaar 2010 - Schotland - bezoek aan de privé tuin van Cyril Lafong

<< < (2/2)

Kris De Raeymaeker:
 :o :o :o Schitterend Luc ! ,ik ken hem inderdaad van de shows en de daaraan verbonden  verslagen in de SRGC en AGS .Ik heb hem natuurlijk nooit persoonlijk ontmoet maar ben in ieder geval blij dat hij nu ook ons forum verovert.Wat voor buitengewone planten dat die man kweekt... Bedankt om te delen met ons .

Pim Hols:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 24 oktober 2010, 18:12:43 ---2 jaar terug heeft hij ook een "crevice" garden of spletentuin aangelegd, die nog verre van volgeplant is.
Hierin zijn zo'n 2 ton zandsteen verwerkt.

Foto 1 toont de meester die zijn werk bewondert.
2 en 3 zijn beelden van de opbouw van zo'n spletentuin
4 is een foto van Edrainthus serpyllifolius die zich in zo'n biotoop prima thuis voelt.


(a propos, alsof het nog niet genoeg was heeft de man deze herfst nog een nieuw stuk crevice garden aangelegd waarin 5 ton rots is verwerkt....  ;D - zie foto's op het forum van de SRGC.)

--- Einde van citaat ---
Op zo'n stuk crevice garden kan ik nou verliefd worden Luc. Wat een pracht :P :o :o

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Pim Hols op 25 oktober 2010, 21:40:24 ---Op zo'n stuk crevice garden kan ik nou verliefd worden Luc. Wat een pracht :P :o :o

--- Einde van citaat ---

Je bent niet de enige Pim . Spreken we dan van een "plateaunische liefde " ofzo ? ;)

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 oktober 2010, 21:59:59 ---
--- Citaat van: Pim Hols op 25 oktober 2010, 21:40:24 ---Op zo'n stuk crevice garden kan ik nou verliefd worden Luc. Wat een pracht :P :o :o

--- Einde van citaat ---

Je bent niet de enige Pim . Spreken we dan van een "plateaunische liefde " ofzo ? ;)

--- Einde van citaat ---

Misschien eerder een liefde die 'bergen' kan verzetten.

Danny De Raeymaeker:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 25 oktober 2010, 22:02:33 ---
--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 oktober 2010, 21:59:59 ---
--- Citaat van: Pim Hols op 25 oktober 2010, 21:40:24 ---Op zo'n stuk crevice garden kan ik nou verliefd worden Luc. Wat een pracht :P :o :o

--- Einde van citaat ---

Je bent niet de enige Pim . Spreken we dan van een "plateaunische liefde " ofzo ? ;)

--- Einde van citaat ---

Misschien eerder een liefde die 'bergen' kan verzetten.

--- Einde van citaat ---

Misschien kunnen we dit wel met een song van Soulsister beantwoorden, zijnde " My love is like a Mountain ", dan wel voor planten bedoeld uiteraard.
Van al deze beelden kan ik alleen maar dromen.
Zo'n grote tuin zeg ... 4 alpiene kassen, een enorme "Crevice" garden, zo'n speciale planten, ....
Inderdaad Luc , bedankt dat we hebben kunnen meegenieten van al deze mooie beelden !

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie