Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Vermeerderen van Orchidaceae

Cypripedium zaailingen

(1/5) > >>

Peter Rijntjes:
Goed gelukt dit jaar:

zaailingen van Cypripedium pubescens en C. ventricosum.
In 80 % perliet en wat zaai en stek grond. Ik laat deze zo lang mogelijk buiten, maar voor de vorst gaan ze toch naar binnen.

 ;D

Lily-Anne Vereecken:
Mooi resultaat Peter !  -6( -6( Hoe groot is het slagingspercentage na het overschakelen van agar agar naar je medium? . Als die een jaartje of 2 ouder zullen zijn.....

Jan van Triest:
Hoi Peter

Zeker goed resultaat joh!!!
Wanneer gaan bij jou de cypen uit de agar?
En behandel je ze dan nog ergens mee?

Grt jan

Peter Rijntjes:
Hoi L-A en Jan,

voorjaar is in mijn ogen nog steeds de beste tijd om de zaailingen uit de agar te halen. Dan hebben de baby's een heel groei seizoen voor zich.
Als ik de zaailingen uit de agar haal, dan spoel ik deze grondig af in regenwater. Dan gaan zij in community potten en daar leg ik een deksel op. Dan steeds verder ventileren en daarna blootstellen aan de weers invloeden. Niet te lang afdekken, want dan gaat het schimmelen!
Ik doe zelf een week of 3 hanteren en dan is het dekseltje er echt af. Daarna nog wat dagelijks sproeien. De echte groei zie je pas verderop in de zomer komen. Eerst moeten de baby's bijkomen van alle beslommeringen.

 ;)

Jan van Triest:
Hoi  Peter

Wat voor spul heb je boven op liggen? Grt jan 8)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie