Planten > Bloembollen-Knollen-Wortelstokken

Colchicum & Merendera 2010

<< < (33/33)

Wim Boens:
Je hebt het wel voor de "n**kte juffers" zo te zien , Kris.  ;)

Prachtige planten, ik had nog nooit C. hirsutum gezien...fotootje als hij volledig openstaat?

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Wim Boens op 22 november 2010, 22:45:49 ---Je hebt het wel voor de "n**kte juffers" zo te zien , Kris.  ;)
Prachtige planten, ik had nog nooit C. hirsutum gezien...fotootje als hij volledig openstaat?

--- Einde van citaat ---

Ik weet echt niet welke juffers je bedoeld Wim ? ;)
Nu  de interesse voor Colchicums kwam er door diverse groeiplaatsen van Cyclamen in de natuur te bezoeken...Ze stonden er vaak te samen te bloeien en .....van het één kwam het ander...In de topic "Najaarsflora van enkele Griekse eilanden " zal dit toekomstig verder tot uiting komen.
Uiteraard lig ik met mijn camera op de loer om deze hirsutum te vereeuwigen ...

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Wim Boens op 22 november 2010, 22:45:49 ---Je hebt het wel voor de "n**kte juffers" zo te zien , Kris.  ;)
Prachtige planten, ik had nog nooit C. hirsutum gezien...fotootje als hij volledig openstaat?

--- Einde van citaat ---

Hij komt maar moeilijk open dezer dagen Wim.....Niet genoeg warmte en zon vrees ik ? Ik zal hem eens een paar uurtjes naar binnen moeten brengen...

Wim Boens:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 december 2010, 16:41:32 ---Hij komt maar moeilijk open dezer dagen Wim.....Niet genoeg warmte en zon vrees ik ? Ik zal hem eens een paar uurtjes naar binnen moeten brengen...

--- Einde van citaat ---

Staat hij in een pot buiten? Hij is dus 100% winterhard want die potkluit moet echt wel volledig doorvroren zijn?

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Wim Boens op 17 december 2010, 17:10:56 ---Staat hij in een pot buiten? Hij is dus 100% winterhard want die potkluit moet echt wel volledig doorvroren zijn?

--- Einde van citaat ---

Hij staat in een "plungebed" onder pvc-platen Wim .Potten zijn ingegraven in brekerzand maar dit bed is gemaakt tegen de grond.Dus daar vriest het inderdaad bijna net zo hard als buiten...De laatste dagen had ik hem echter overgebracht naar mijn kas (waar ik de temperatuur op 0 graden tracht te houden voor mijn cactussen)Ik heb hem niet overgebracht voor de kou maar om de bloei verder te kunnen opvolgen. Deze moet volgens mij perfect winterhard zijn ,hij komt trouwens van Janis...
Omdat er met de sneeuw nogal weinig licht is in mijn serre heb ik hem buiten gefotografeerd.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie