Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Alles over vermeerderen

Bollen vermeerderen

(1/5) > >>

Lily-Anne Vereecken:
Ik vraag met af of je nog andere bloembollen dan Galanthus kan vermeerderen door twinscalen .
Dit jaar had ik voor het eerst 3 Allium globemaster bollen in bloei ( bloemen van zeker 20cm doorsnede) Spijtig genoeg is er geen zaadvorming.  Daar de bollen niet goedkoop zijn, dacht ik eraan om ze eventueel in 2 te snijden . Zou het lukken om dan 6 gezonde bollen te hebben?

Lily-Anne Vereecken:
Niemand een idee of het kan en wanneer je deze splits operatie zou kunnen uitvoeren ?

Cees Kuiper:
Dag Lily-Anne
Allium Globemaster vermeerdert zich door deling in de grond,
Volgens mij is hij ook steriel en word niet gebruikt om te kruizen.
Het snijden om te vermeerderen heb ik nog niet van gehoord.
Hij is gewonnen door de Heer Bijl uit Limmen en word nu geteeld (met kwekers recht)door de Gebr. Valkering in Egmond,
hun webside is de bloembol .nl
Groeten Cees

Lily-Anne Vereecken:
Hartelijk welkom op het forum Cees , hopelijk laat je regelmatig wat van je horen .
Hartelijke dank voor je reactie . Ik zoek nog verder en heb zin om een bol op te offeren voor het experiment.

Cor van Kapel:

--- Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 13 juli 2015, 15:01:35 ---Niemand een idee of het kan en wanneer je deze splits operatie zou kunnen uitvoeren ?

--- Einde van citaat ---
Waag eens een email aan info@bulbs-bollen.nl, dat is het email adres van Kwekerij De Schüllhorn in Anna Powlona in NL. Zij kweken ook veel Allium soorten, twinscaling doen zij op grote schaal machinaal met div bollen, weet alleen niet of dat ook met Allium soorten kan.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie