Planten > Orchidaceae

Ophrys apifera

<< < (2/3) > >>

Gerrit Eijkelenboom:
Brian, het is niet dat de mensen het niet willen vertellen, maar ik denk, we weten het ook niet.

Bedenk hoe de planten in hun natuurlijke omgeving leven. Op Kreta bv hebben wij ze gezien op de gloeiend hete Mesara vlakte. De planten staan in stekelstruiken beschermd tegen vraat en tegen direct zonlicht. Regen valt nooit tussen begin mei en half oktober. Maar in cultuur hebben mensen ze hier in de tuin en daar krijgen ze vreselijk veel water. Dus wat doe je.

Wat ik wel vind van jouw kweek. De potten staan helemaal bloot ergens op. Die kunnen makkelijk uitdrogen. Ik zou ze toch liever in een bedje met zand houden en dat zand licht vochtig houden. Dat vocht trekt door de potwand en zorgt ervoor dat de orchidee knol nooit uitdroogt. Sproei soms de bovenkant, als was het een regenbui.

Brian Blanken:
Ok  Gerrit doen we,

Bedankt voor de uitleg. 
 :)

Brian Blanken:
Er komen al 2 x Ophrys apifera   tevoorschijn

Brian Blanken:
allen Ophrys apifera   zijn ondertussen met hun kopjes boven de steentjes uit.   ((12 en zien er zeer gezond uit.

ook de andere komen stillaan naar boven, bij  2 van de 3 zie ik daar ook al iets van groen  :D :D :D

Momenteel heb ik een regeling van ze om de 9 dagen water te geven wat zo te zien goed werkt. De terracotta  potjes  zitten wel ingegraven in een andere bloembak of ook beter gezegd de  Elho kweektafel  Basics

gemakkelijk moet ik zeggen en ben er van plan nog enkel van deze te gaan halen  :D voor hetzelfde te doen met de andere orchideeen...

ze blijven allen in de serre 


 

Jeroen Arends:
Betse Brian,

Als je de potten in vochtig zand zet hoef je ze nooit water te geven!
Zo blijven ze voldoende vochtig en heb je veel minder kans op rot!

Groeten,

Jeroen

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie