Planten > Bloembollen-Knollen-Wortelstokken

Narcissus 2021

<< < (31/34) > >>

Frankie Wulleman:
Een eerste narcis steekt hier de kop op. Ooit aangeschaft als Narcissus cantabricus, maar is het waarschijnlijk niet. De bloemen lijken me iets te groot en de kleur is niet 100% wit.

Luc Scheldeman:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 13 november 2021, 17:03:22 ---Een eerste narcis steekt hier de kop op. Ooit aangeschaft als Narcissus cantabricus, maar is het waarschijnlijk niet. De bloemen lijken me iets te groot en de kleur is niet 100% wit.

--- Einde van citaat ---
Het lijkt meer op wat men in de handel (verkeerdelijk) als N. cantabricus var. foliosus heeft gebracht, een plant die weinig met cantabricus gemeen heeft.

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Luc Scheldeman op 19 november 2021, 19:06:53 ---
--- Citaat van: Frankie Wulleman op 13 november 2021, 17:03:22 ---Een eerste narcis steekt hier de kop op. Ooit aangeschaft als Narcissus cantabricus, maar is het waarschijnlijk niet. De bloemen lijken me iets te groot en de kleur is niet 100% wit.

--- Einde van citaat ---
Het lijkt meer op wat men in de handel (verkeerdelijk) als N. cantabricus var. foliosus heeft gebracht, een plant die weinig met cantabricus gemeen heeft.

--- Einde van citaat ---

Cantabricus komt ook in verschillende ondersoorten voor, doch bij allen horen de bloemen zuiver wit te zijn, wat bij deze plant niet het geval is.
Je spreekt over N. cantabricus var foliosus wat synoniem is voor N. albidus. Ook bij albidus zijn er verschillende ondersoorten die dan ook nog eens allemaal witbloeiend zijn.

Wat het ook is, het is een aardige species of cultivar die laag blijft in tegenstelling tot de hybrides die Young voortbracht, zoals de Craighton reeks die dubbel zo groot zijn. Deze bloeit dan ook nog eens zeer vroeg.

Luc Scheldeman:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 21 november 2021, 16:45:13 ---
--- Citaat van: Luc Scheldeman op 19 november 2021, 19:06:53 ---
--- Citaat van: Frankie Wulleman op 13 november 2021, 17:03:22 ---Een eerste narcis steekt hier de kop op. Ooit aangeschaft als Narcissus cantabricus, maar is het waarschijnlijk niet. De bloemen lijken me iets te groot en de kleur is niet 100% wit.

--- Einde van citaat ---
Het lijkt meer op wat men in de handel (verkeerdelijk) als N. cantabricus var. foliosus heeft gebracht, een plant die weinig met cantabricus gemeen heeft.

--- Einde van citaat ---

Cantabricus komt ook in verschillende ondersoorten voor, doch bij allen horen de bloemen zuiver wit te zijn, wat bij deze plant niet het geval is.
Je spreekt over N. cantabricus var foliosus wat synoniem is voor N. albidus. Ook bij albidus zijn er verschillende ondersoorten die dan ook nog eens allemaal witbloeiend zijn.

Wat het ook is, het is een aardige species of cultivar die laag blijft in tegenstelling tot de hybrides die Young voortbracht, zoals de Craighton reeks die dubbel zo groot zijn. Deze bloeit dan ook nog eens zeer vroeg.

--- Einde van citaat ---
N. albidus is niet wit zoals cantabricus, altijd met een lichtgele/crème ondertoon.
Het is voor N. cantabricus ook nog wat vroeg om te bloeien.

Ik heb hier nu N. romieuxii var. mesatlanticus bloeien die ook zo’n net niet witte bloemen draagt.

Danny Bonnez:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 21 november 2021, 16:45:13 ---
--- Citaat van: Luc Scheldeman op 19 november 2021, 19:06:53 ---
--- Citaat van: Frankie Wulleman op 13 november 2021, 17:03:22 ---Een eerste narcis steekt hier de kop op. Ooit aangeschaft als Narcissus cantabricus, maar is het waarschijnlijk niet. De bloemen lijken me iets te groot en de kleur is niet 100% wit.

--- Einde van citaat ---
Het lijkt meer op wat men in de handel (verkeerdelijk) als N. cantabricus var. foliosus heeft gebracht, een plant die weinig met cantabricus gemeen heeft.

--- Einde van citaat ---

Cantabricus komt ook in verschillende ondersoorten voor, doch bij allen horen de bloemen zuiver wit te zijn, wat bij deze plant niet het geval is.
Je spreekt over N. cantabricus var foliosus wat synoniem is voor N. albidus. Ook bij albidus zijn er verschillende ondersoorten die dan ook nog eens allemaal witbloeiend zijn.

Wat het ook is, het is een aardige species of cultivar die laag blijft in tegenstelling tot de hybrides die Young voortbracht, zoals de Craighton reeks die dubbel zo groot zijn. Deze bloeit dan ook nog eens zeer vroeg.

--- Einde van citaat ---

Wat het ook is , alvast een leuke verschijning , Frankie !  ((14

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie