Planten > Bloembollen-Knollen-Wortelstokken

Tulpen 2010

(1/21) > >>

Frankie Wulleman:
Nog een beetje vroeg voor de tulpen maar deze Tulipa pulchella violacaea zal niet meer lang op zich laten wachten.

Luc Gilgemyn:
Ziet er veelbelovend uit Frankie - zo'n 10 dagen vooruit op die van mij schat ik zo.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op  7 maart 2010, 16:25:16 ---Nog een beetje vroeg voor de tulpen maar deze Tulipa pulchella violacaea zal niet meer lang op zich laten wachten.

--- Einde van citaat ---

Zien er heel gezond en goed uit Frankie ! Ik heb ze ook eens buiten geprobeerd maar dat ging niet zo goed toen. Staan  nu veilig en wel in potten ....Vertel me wat ik mogelijk mis heb gedaan ?   

Frankie Wulleman:
Ik zou het niet weten, Kris. Ze staan bij mij op een gortdroog en zonnig plaatsje. Maar ik heb ze ook nog maar twee jaar. Ook de vermeerdering lijkt nihil.

Luc Gilgemyn:
Dezelfde tulp als bij Frankie - de foto dateert van 9/03/09 - gestart met 5 bollen zo'n 4 jaar geleden heb ik nu 2 zo'n groepjes.
Ze staan bij mij in vijvermandjes en worden na de bloei uitgehaald - éénmaal droog brengen ze de zomer door in een papieren zak in mijn tuinhuis.
In November gaan ze opnieuw de grond in - dit doe ik met de meeste van mijn tulpen en ze schijnen het hard op prijs te stellen...  :D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie