Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Alles over vermeerderen

Zaad- en bollenlijsten

<< < (74/78) > >>

Luc Scheldeman:

--- Citaat van: Ger van den Beuken op 10 januari 2020, 16:05:48 ---
--- Citaat van: Luc Scheldeman op 10 november 2018, 16:16:09 ---
--- Citaat van: Frankie Wulleman op 10 november 2018, 12:35:45 ---Een hele mooie lijst, maar ik zie vooral veel oud zaad.

--- Einde van citaat ---
Inderdaad is er niet veel verzameld in 2018 maar veel belangrijker is hoe de zaden bewaard worden.
Zaden van 2016 en 2017 kiemen nog heel goed wanneer ze op de juiste manier bewaard zijn en Mojmir weet perfect hoe het moet. Ik koop trouwens elk jaar bij hem en met goede resultaten achteraf.  Bij oudere zaden moet je rekening houden met mogelijk verminderde kiemkracht maar dit is vertaald in lagere prijzen.

--- Einde van citaat ---
Ik kan het niet laten om geen zaden van Mojmir te bestellen. Hij heeft altijd een mooie lijst, maar wel veel zaad van eerdere jaren met nog redelijk goede kiemkracht.
Toch weer een dikke envelop binnen en al uitgezaaid. Wel moet mij van het hart dat hij erg spaarzaam omgaat met het aantal zaden per portie.

--- Einde van citaat ---
Ik vind dat de hoeveelheid zaden niet slecht is in verhouding tot de gevraagde prijs.
En de kwaliteit is in de regel goed.

Theo Stronks:
De lijst van Janis Ruksans is ook weer te bekijken,zeker de moeite waard.

Bart Moerland:
NIEUWE Zaadlijst 2020/2021 op www.nrvwebsite.nl ! ((12

Beste leden.....de NIEUWE zaadlijst 2020/2021 staat op het ledengedeelte van www.nrvwebsite.nl. (je hebt hier een inlogcode voor nodig) Wij zijn als NRV heel blij dat in dit corona jaar zonder activiteiten de zaaddistributie een lichtpunt is aan de horizon! We zijn iedereen dankbaar voor het verzamelen en insturen van zoveel verschillende zaden. En met name natuurlijk het team van Martien Kerk die deze activiteit mogelijk maakt voor ons. Lees aub. eerst de instructies goed door voor je besteld. Veel plezier met het uitzoeken van de zaden en natuurlijk later het zaaien en zien opgroeien van de rotsplanten!

Gerrit Eijkelenboom:
Ik vernam uit meerdere bronnen, dat de eigenaar van ALPLAINSgestopt is met zijn zaadbedrijf wegens hoge leeftijd. Hij verkoopt zijn nog resterende zaden uit.

Heel jammer, een betrouwbare zaadleverancier van zelf geoogste zaden weg. Bij mijn weten was dat de enige die Noord-Amerikaanse zaden verscheepte naar Europa. Waar moeten we nu terecht voor onze Astragalus, Oxytropis Eriogonum en Penstemon???

Heeft iemand hier op het forum bekendheid met een zaadleverancier van Amerikaanse soorten ?

Gerrit

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  6 september 2021, 13:42:10 ---Ik vernam uit meerdere bronnen, dat de eigenaar van ALPLAINSgestopt is met zijn zaadbedrijf wegens hoge leeftijd. Hij verkoopt zijn nog resterende zaden uit.

Heel jammer, een betrouwbare zaadleverancier van zelf geoogste zaden weg. Bij mijn weten was dat de enige die Noord-Amerikaanse zaden verscheepte naar Europa. Waar moeten we nu terecht voor onze Astragalus, Oxytropis Eriogonum en Penstemon???

Heeft iemand hier op het forum bekendheid met een zaadleverancier van Amerikaanse soorten ?

Gerrit

--- Einde van citaat ---

Ik vrees dat Alplains inderdaad binnen afzienbare tijd tot de lijst van verdwijnende en verdwenen zaadverzamelaars gaat behoren, Gerrit !  Superjammer natuurlijk maar blijkbaar een niet tegen te houden tendens.  Een waardig alternatief ken ik ook niet helaas !  ))8
Volgens zijn website is het toch nog niet voor direct.... hoop doet leven.  ((--11

I know many of you are wondering whether I have decided to retire from the seed business or not and at this point in time, I cannot definitely say when I should retire, but I have decided to take it one year at a time. I still love to travel and want to take botanical trips every once in a while but this ageing body is slowing me down

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie