Planten > Orchidaceae

Spiranthes cernua 'Chadds Ford' ervaringen?

<< < (2/4) > >>

Peter Rijntjes:
Eindelijk staan zij hier ook in bloei. Ook Spiranthes odorata staat hier in bloei.
Een van de ouders van de Spiranthes chadd's Ford. In de bloemen geen verschil te zien, maar de plant is wel kleiner in blad en grote.
Wat subtieler in alle onderdelen, behalve de bloemen dus. Kijk zelf maar ( voor wat betreft de bloemen dan hé).
Foto 1, 2 en 3 is Spiranthes chadd's Ford en foto 4 is Spiranthes odorata! Wie ziet er verschil?

 ???

Nova de Jong:

--- Citaat van: Peter Rijntjes op 14 oktober 2014, 14:27:13 ---Eindelijk staan zij hier ook in bloei. Ook Spiranthes odorata staat hier in bloei.
Een van de ouders van de Spiranthes chadd's Ford. In de bloemen geen verschil te zien, maar de plant is wel kleiner in blad en grote.
Wat subtieler in alle onderdelen, behalve de bloemen dus. Kijk zelf maar ( voor wat betreft de bloemen dan hé).
Foto 1, 2 en 3 is Spiranthes chadd's Ford en foto 4 is Spiranthes odorata! Wie ziet er verschil?

 ???

--- Einde van citaat ---

Er zou ook geen verschil moeten zijn Peter, 'Chadds Ford' is een cultivar van Spiranthes odorata (syn. S. cernua var. odorata)...
Wat ik mij wel afvraag is de geur, is die echt zo sterk/lekker als beschreven en bejubeld???

Wim Boens:

--- Citaat van: Khadija de Jong op 15 oktober 2014, 11:35:14 ---Er zou ook geen verschil moeten zijn Peter, 'Chadds Ford' is een cultivar van Spiranthes odorata (syn. S. cernua var. odorata)...
Wat ik mij wel afvraag is de geur, is die echt zo sterk/lekker als beschreven en bejubeld???

--- Einde van citaat ---

Zo sterk is die niet hoor, Khadija. Je moet er wel met je neus gaan opzitten, maar dan geurt hij wel naar honing. Misschien dat hij in een serre wel sterker geurt.

Peter Rijntjes:
Ik vind de geur tegen vallen hoor. Zij staan dan wel buiten, maar ik ken er zat die lekkerder ruiken.
Misschien mijn after shave?

 ;D

Arno Heijkamp:
Dag VRV en NRV-ers
29 sept de beurs op de abdij van Lasne-Brussel bezocht. Schitterende locatie, vriendelijke mensen en nog een echte plantenbeurs!!! Daar de Spiranthes Chadd's Ford gekocht. Deze ga ik planten in mijn veentuin die is opgebouwd uit trapsgewijs gestapelde tufsteenblokken (kalk) en brokken van turfbroodjes en tuinturf. Na het planten nog wat mergel gestrooid wat langzaam in mag regenen. Graag hoor ik van jullie reacties en/of praktische tips. Groet Arno




Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie