Planten > Bloembollen-Knollen-Wortelstokken

Cyclamen 2013

(1/101) > >>

Kris De Raeymaeker:
Aangezien deze soort heel duidelijk tot het nieuwe seizoen behoort en we nog maar 1 dag van het nieuwe jaar af zijn .....ben ik zo vrij om deze al in een nieuwe topic onder te brengen . Gisteren hadden we eindelijk een beetje zon en dus heb ik deze even snel voor de lens gehaald.
Ik wil dit nieuwe jaar /seizoen inzetten met een soortje wat we hier amper zien verschijnen .Wordt blijkbaar niet veel gekweekt en ook niet veel aangeboden ...Cyclamen repandum . Maar hier de meer zeldzame vorm : Cyclamen repandum 'Alba' Deze staat in pot in de kas die net vorstvrij wordt gehouden . Ik heb er ook eentje buiten maar die zie ik voorlopig nog niet ....

Johan Keulemans:
Hier enkel nog maar bladontwikkeling, en één bloemknop, bij Cyclamen repandum.

Johan Keulemans:
Cyclamen coum voorlopig één bloem open, de andere wachten nog even.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Johan Keulemans op 30 december 2012, 19:01:29 ---Hier enkel nog maar bladontwikkeling, en één bloemknop, bij Cyclamen repandum.

--- Einde van citaat ---

Oef ....toch nog iemand die ook repandum heeft/kweekt ....Begon al te vrezen voor de populariteit van deze cyclaam  2))
Heel mooie foto van de achterzijde van dat blad Johan , goed gezien en knap vastgelegd ook ! Mooi zoals die nerven erdoor komen ...
Nu het is ook een beetje vroeg dat hij hier staat te bloeien .......

Johan Keulemans:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 30 december 2012, 19:21:37 ---
--- Citaat van: Johan Keulemans op 30 december 2012, 19:01:29 ---Hier enkel nog maar bladontwikkeling, en één bloemknop, bij Cyclamen repandum.

--- Einde van citaat ---

Oef ....toch nog iemand die ook repandum heeft/kweekt ....Begon al te vrezen voor de populariteit van deze cyclaam  2))
Heel mooie foto van de achterzijde van dat blad Johan , goed gezien en knap vastgelegd ook ! Mooi zoals die nerven erdoor komen ...
Nu het is ook een beetje vroeg dat hij hier staat te bloeien .......

--- Einde van citaat ---

Er zullen nog wel liefhebbers zijn zeker.
Elke forumnist laat niet altijd al zijn planten hier zien natuurlijk.
En dan natuurlijk nog alle liefhebbers die hier niet actief zijn of hier niet langskomen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie