Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 10 september 2024, 18:08:00Een kruising tussen 3 soorten ....Crocus vallicola x (scharojanii flavus x scharojanii ). Opende zich vandaag in zoverre de bloemen van deze soort opengaan ...Citaat van: Steven Stout op 11 september 2024, 17:47:15Prachtig Kris! Is deze van Poul Eriksen?Klopt Steven , de enige bij mijn weten die dit heeft ....
Een kruising tussen 3 soorten ....Crocus vallicola x (scharojanii flavus x scharojanii ). Opende zich vandaag in zoverre de bloemen van deze soort opengaan ...
Prachtig Kris! Is deze van Poul Eriksen?
Hier nog geen Crocussen in zicht in de tuin. In pot heb ik pas deze week voor het eerst bewaterd... ik zal waarschijnlijk aan de late kant zijn met de bloei!
Het moet niet altijd super moeilijk zijn om mooi te zijn ....ook heel gemakkelijk kan mooi zijn ! Ook deze spontane zaailing van Crocus kotschyanus heeft zich gevestigd in een zachte turfblok in het peatbed .Vandaag opende hij zijn bloemen ...
Citaat van: Luc Gilgemyn op 18 september 2024, 11:42:11Hier nog geen Crocussen in zicht in de tuin. In pot heb ik pas deze week voor het eerst bewaterd... ik zal waarschijnlijk aan de late kant zijn met de bloei! Het zal vast dubbel en dwars het wachten waard gaan zijn Luc :-)
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 13 september 2024, 18:13:41Het moet niet altijd super moeilijk zijn om mooi te zijn ....ook heel gemakkelijk kan mooi zijn ! Ook deze spontane zaailing van Crocus kotschyanus heeft zich gevestigd in een zachte turfblok in het peatbed .Vandaag opende hij zijn bloemen ...Nog meer van die spontane zaailingen in het peatbed....de natuur zijn gang laten gaan en dan krijg je dit ...
De albino vorm .....Crocus nudiflorus 'Orla'
Nog een witte ...Crocus banaticus : 'First Snow ' of 'Snowdrift ' ....had ze allebei , maar het label is al even verdwenen hier ... Zie ook weinig verschil tussen beide vormen .Maar gezien de bloem nogal klein uitvalt zal het heel waarschijnlijk toch Crocus banaticus 'First Snow 'zijn . Ander klein verschil vlgs JR : "stigmatic branches are slightly creamy "
Hier nu ook de eerste herfstkrokus in bloei , een mooi getekende vorm , Crocus speciosus 'September Rain' Dit jaar komt het krokusseizoen hier vrij laat op gang , maar eens het begint ........kan het snel gaan .....
Een eerste bloem Crocus nudiflorus uit de Pyreneeën , de Cyclamen is een leuke spontane zaailing