Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Crocus banaticus in het peatbed op een wat minder warme plek ...
Kris, toch nog mooi rechtop ondanks het slechte weer!
Prachtig Kris,hier nog niets van dat moois te zien.
Vandaag gingen ze open .......Crocus mathewii 'Pink Princess'.
Schitterende krokus hé Kris , wel toevallig zal hier de eerste mathewii ook deze vorm zijn , van de andere vormen nog niets te zien , duurt wel nog een weekje denk ik . Het is een nieuwe bol uit de stal van Janis , daardoor is hij wat vroeger . ( dat is vrij algemeen hier dat nieuwe bollen wat vroeger opkomen ) mijn andere Pink Princess uit de stal van Dirk zijn nog niet te zien .
Knap resultaat Kris
Crocus banaticus is een heel makkelijke in de tuin maar liefst niet op te droge plaatsen ...Ik heb hem op diverse plekken in de rotstuin en peatbed . De bloemen zijn nogal fragiel en daardoor wel snel aangetast als het wat veel regent .Ik zoek nog naar een donkere vorm of een twee kleurige
Met deze soort heb ik tot nu toe altijd al problemen gehad , Kris . Zo zie je maar dat de ene tuin niet de andere is . Ik heb nu terug een bolletje aangekocht en in pot geplant .
Een voorlopig onbenoemde crocus uit een locatie nabij het Van meer in Turkije.Wie heeft een idee ?
Wel ja dat valt me ook nog heel erg mee Herman ...Die van de rotstuin zien er er al slechter uit . Maar die van het peatbed worden min of meer qua wind wat beschermd door een haag .
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 26 september 2024, 17:07:12Crocus banaticus is een heel makkelijke in de tuin maar liefst niet op te droge plaatsen ...Ik heb hem op diverse plekken in de rotstuin en peatbed . De bloemen zijn nogal fragiel en daardoor wel snel aangetast als het wat veel regent .Ik zoek nog naar een donkere vorm of een twee kleurige Citaat van: Danny Bonnez op 26 september 2024, 17:29:03Met deze soort heb ik tot nu toe altijd al problemen gehad , Kris . Zo zie je maar dat de ene tuin niet de andere is . Ik heb nu terug een bolletje aangekocht en in pot geplant . Spijtig dat ik het niet wist Danny , dan had ik je deze zeker kunnen bezorgen ...Doe me eraan denken dan zal ik je volgend jaar wat meer materiaal bezorgen ...
De albino vorm .....Crocus nudiflorus 'Orla'
Crocus zubovii ....
Heeft een speciale stigma , Kris ! Een minder bekende soort .